Siljan - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Siljan

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Siljan

Hallå.
    Jag är ny här på forumet och tänkte höra mig för lite om det är nån här som fiskar i Siljan eller runtom Siljan.
    Har vart inne på ett annat forum men där var de ont om Siljansbor så ja täntke kolla efter lite här hur det står till på den fronten, skulle vara kul å snacka fiske med nån som fiskar i samma sjö eller åtminstonde i samma region.

Ursprungligen postat av Allringer
    Hallå.
    Jag är ny här på forumet och tänkte höra mig för lite om det är nån här som fiskar i Siljan eller runtom Siljan.
    Har vart inne på ett annat forum men där var de ont om Siljansbor så ja täntke kolla efter lite här hur det står till på den fronten, skulle vara kul å snacka fiske med nån som fiskar i samma sjö eller åtminstonde i samma region.
    jag har fiskat i sliljan 2 gånger, jag bor inte nära men några väner bor i rättvik. jag har aldrig fått någon fisk. Där jag stog fick man bara bottennapp. det sägs att de ska finnas öring,regnbåge,gädda,abborre,ål och lite vitfisk

Kommentera

brukar vara i mora ca 1 helg i månaden, men jag har inte fiskat så jättemycket i siljan. så tips är välkomna här också

har fått några små abborrar när jag pimpla, det är typ allt..
      dom aborrarna skimrade f.ö i blått
      ingen aning varför...
      Mvh Kenny

Kommentera

gott om lake utanför Gesunda - Sollerön...
        ..men fläckarna får ni hitta själva

Kommentera

Mikael Engström skrev i en utmärkt artikel i fiskejourmnalen nr. 4/03 om trolling efter pelagiskt gädda i Siljan. Mycket läsvärt. Fisket är tydligen bra på sommaren.

Kommentera

Siljan har endel bra fiske. Pimplingen rätt årstid på rätt ställe kan vara grym. Men ja föredrar gäddfiske och då trolling fiskar ja efter gäddan.
            Gäddfisket i Siljan är verkligen inget att klaga på. Finns mängder av gädda i fin kaliber i sjön. Tex. på en tävling som gick på södra delarna av Siljan med start i Tällberg förra året fångades 2 st gäddor över 10kg på 12 båtlag. Den största på hela 134cm. På trolling tävlingarna som vi har så är vi mellan 10-20 båtar, största gäddan väger oftast mellan 7-10kg.
            Så Siljan är enligt mig en ouptäck sjö i fiskesverige.

Kommentera

Jag brukar fiska kring Mora, i älven mellan Siljan och Orsasjön är väldigt bra men i år har det varit trögt... Fick en Gös där förra året =) ska ju inte finnas gös här
              vet en massa bra ställen för trolling men tyvärr har inte ekonomin råd med någon djuprigg.
              Har ni djuprigg kan ni testa utanför Siljanssågen, finns många storgäddor där.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
              X