Hallå Göteborgare! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hallå Göteborgare!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hallå Göteborgare!

Enligt Sportfiskarnas Gula kortet-folder borde man i princip kunna gå torrskodd på gäddryggarna över Nordre Älv.
    Har båt i älven och har säkert varit ute 20 gånger i år.
    Resultat: 1st Gädda ca:2 kg. Har provat allt: jerk, wobbler, mete, drag, djupt, grunt, mittemellan, sakta, lagom, fort, morgon, kväll, dag.
    Vad gör jag för fel!!! Brukar ändå vara vara ganska framgångsrik i andra vatten. Jag börjar nästan luta åt att det är skitsnack att Nordre älv skulle vara så fantastisk. //urlackad

Prova Sävelången istället. Jag har också fångat inget i Nodre Älv
    Jag fångat nytt PB efter bara 20 minuter på sjön.
    It's Better to have it & not need it, than need it and not have it!

God has DELKIMS & a 42" Landing Net!

www.screamingdelkims.com

Excalibur Leads

Kommentera

Har också gett upp Nordre älv. Åtminstone vad gäller större gäddor, har fångat många mindre under trevliga former, men det är ju något annat. Har däremot haft bättre fiske där Nordre delar sig från Göta älv. Det är ju som ett litet vassdelta eller vad man ska förklara det som precis där det delar sig. Trolla strax utanför vassen i Göta älvs fåra. Där är ett grund på ca två meter.

Det kan dock vara ganska livlig trafik där till och från, men gäddorna trivs där.
      [font=monotype corsiva]Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns...[/font]

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
      X