Mjörn - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mjörn

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mjörn

Hej!

Ja funderar på att testa sjön Mjörn i västra götaland (den vid alingsås) som jag hört ska vara riktigt bra...

Varken jag eller någon av mina kompisar har fiskat i Mjörn förr och jag skulle vara jätte tacksam om någon hade ett par tips. Det jag behöver har reda på står nedanför men om ni har någon som helst info så får ni gärna skriva!

* Finns det någon båt att hyra, isåfall, vart?
    * Hotspots för jerk eller spinnfiske?
    * vilka jerk/spinn beten är effektivast?
    * kan man skaffa djupkarta någonstans i närheten eller i Alingsås?
    * Vart krokodilerna står...

Om någon kan svara på nån av frågorna så skulle jag vara väldigt tacksam

MVH // Trapp
    5 myror är mer än flera elefanter... eller hur va de nu igen

Tjena.
    Jjag vet inte om det finns båtar att hyra i mjörn.
    Leta efter djupbranter, grund och grynnor, som vanligt.
    Mjörn är väldigt stor och det behövs båt för att kunna hitta krokodilerna. Beten är samma som andra sjöar, skulle jag tro.
    Det finns sjökort att köpa över mjörn. Testa turistinfo i A-sås eller komunhuset i Lerum.
    Ja du, om jag visste var krokodilerna stod skulle jag inte sitta här framför min dator.

Trevlig sjö att fiska i men väldigt stor.
    There's only a thin line between standing on the shores fishing or looking like a complete idiot...

Kommentera

ok...

tackar tackar för svaret...

vet inte om jag hinner åka dit i höst men hoppas, sedan finns det ju en mindre sjö som heter Anten... Det kanske skulle va nått.

Har ingen egen båt men har motor... vi ska fixa båt till våren sen.
      Om det finns båt och hyra så blir det förmodligen dit jag åker i höst.

Kommentera

Testa maila eller läs på Alingsås Sportfiskeklubbs sidan, de fiskar mycket i Mjörn och har nått stora framgångar vad jag vet...
        sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
          Testa maila eller läs på Alingsås Sportfiskeklubbs sidan, de fiskar mycket i Mjörn och har nått stora framgångar vad jag vet...
          Japp, och där är jag medlem.
          There's only a thin line between standing on the shores fishing or looking like a complete idiot...

Kommentera

Jag tror knappast man kan förvänta sig att få tips om hotspots vare sig i ett öppet forum som här eller via mail Det är på tok för många köttfiskare som läser forum typ detta för att det ska vara så smart.

Fisk finns säkert både vid de ställen som ~FB~Pike skriver och pelagiskt, dvs i hela sjön

Eventuellt kan du hyra båt vid campingen i Alingsås (Lövekulle? Kanske stängt för säsongen?), men jag vet ej. Om de nu har båtar är det säkert små saker, och när det blåser på Mjörn kan vågorna gå höga så jag vet inte om jag skulle vilja ut i novemberstormarna i en liten enkel plasteka.

Om du bor i Götet utan tillgång till båt skulle jag istället rekommendera mete med mört i lugna partier (bakvatten etc) i Göta Älv. Kan vara giftigt vid denna årstid!

/Martin

Kommentera

Sorry, såg nu att du bodde i Borås och inte i GBG

Då har du ju alltid Viskan som du bör kunna nå utan båt, simmar stora gäddor där...

Du kan ju också fråga folket på Wollmars i Borås, de har koll på fisket i närområdet och även lite längre bort.

/Martin
              Senast ändrad av Martin_G; 2005-11-10, 20:19.

Kommentera

jovisst brukar ja va inne på wollmars, de är grymma på fiske i de här trakterna ju ;D

ja fiskar mest i tolken, sjön där (tror att de va) viskan rinner ut. Och så åsunden då och då. får la ta en vandring upp från sjön å kasta lite?
                känns ju liksom lite fel å stå på busstorget och svinga spöt om du fattar va ja menar

ville testa lite nya ställen nu innan vintern bara... (pimpel är såååå tråkit)
                sedan får man ju vänta tills våren. Har en motorbåt här på gården men problemet är att det inte är min, det är min morbrors och den står på våran tomt därför att han gör om huset
                Han gillar oxå fiske och har ju såklart ekolod och spöhållare och sånna grejor med, brukar fiska i tolken me han ibland...

men nästa år så har ja EGEN båt
                då jäklar

har tatt reda på fiskekort å sjökort nu...
                blir till å hitta båt me!!!

Kommentera

har någon ett sjökort över mjörn?

Kommentera

Hej nu kan man hyra båt i Mjörn hos Mjörns båtuthyrning.

Här kan man köpa sjökort över Mjörn ---> http://www.mjornkortet.se/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X