Gäddfiske i Lödde å - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfiske i Lödde å

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gäddfiske i Lödde å

Har letat efter en tråd om var man ska fiska i lödde å men har inte hittat någon.

Någon vänlig själ som vill hjälpa oss lite med tips om platser osv.

Vi har bestämt oss för att åka ner och fiska i Lödde å men vet inte var man kommer åt o fiska från land.
    Det är främst mete som är aktuellt, och drömmen naturligtvis att få en 10-klubbare och se den simma tillbaka.

Vi tänkte sticka ner om c.a 2 veckor.
    Klubbens sida

Ursprungligen postat av pixaren
    Har letat efter en tråd om var man ska fiska i lödde å men har inte hittat någon.

Någon vänlig själ som vill hjälpa oss lite med tips om platser osv.

Vi har bestämt oss för att åka ner och fiska i Lödde å men vet inte var man kommer åt o fiska från land.
    Det är främst mete som är aktuellt, och drömmen naturligtvis att få en 10-klubbare och se den simma tillbaka.

Vi tänkte sticka ner om c.a 2 veckor.

Där finns det lite platser, om det är ngt att ha vet jag inte.

Tegelbruket, Motorvägsbron har man ju läst om många ggr i fiskepressen, vet dock ej hur landfisket är.
    sigpic

Kommentera

går o hyra båt med elmotor för 500 kr om dagen om man har lust o lägga det.
      annars går det o landfiska på norra sidan av ån, vid bjärred fast på andra sidan ån somsagt. alltså 7-800 meter från mynningen. körde förbi där med båt idag. såg fint ut. men det kan nog vara sankmark.... så ta långa stövlar och ha gärna med byxor o byta med så ni slipper börja frysa när ni gått ner er och kommit fram.
      landfiskade där i våras, då sjönk jag ner kanske 50 cm och det rann in gyttja i kängorna. smackade när man gick sen. blev svinigt kallt efter 3-4 timmar.
      Gick barfota i slutet, tills vi blev hämtade.
      Bästa är o hyra båt. Åkerfiske suger
      /Lazinko

Kommentera

Vill ni ha sällskap så pm'a!
        Jag håller på att testa olika plaster nu men räkna med att det är ruggigt svårt att fiska från land! Det har tydligen (enligt en fisketillsynsman) blivit svårare och svårare eftersom de har byggt kvävefällor vilket har gjort vattnet mycket klarare (uppskattningsvis 100 dagar mot 10 förr med klart vatten per år). Detta i sin tur har gjort att det växer vass längre ut i vattnet och ofta mitt ute i strömfåran. Tillsynsmannen som jag snackade med såg ingen ljusning på det heller...
        Kommer ni om ett par månader när vassen har försvunnit så blir det mycket lättare!
        Senast ändrad av CalleX; 2005-10-15, 20:19.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
        20 svar
        2 594 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg skyler
        av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
        0 svar
        131 visningar