Trolling efter grov lax & Havsöring - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trolling efter grov lax & Havsöring

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Trolling efter grov lax & Havsöring

Har lyckats övertala en arbetskompis om att vi ska boka upp oss på en dags trolling med guide efter lax och havsöring. Jag har aldrig varit iväg på sån tur förut och behöver nu lite tips:

Vart skall vi åka? Är det Vänern som gäller eller? Tanken är att köra från Stockholm fredag kväll, bo över i närheten av aktuellt vatten och sedan fiska hela lördagen och köra hem på kvällen.

När ska vi åka? November, december, januari, februari eller mars? Jag vill ju åka så fort som möjligt förståss men väntar gärna om det innebär bättre fiske.

Vem ska vi anlita som guide? Nån som har tips och helst egna erfarenheter av duktig guide?

Ursprungligen postat av Christofer
    Har lyckats övertala en arbetskompis om att vi ska boka upp oss på en dags trolling med guide efter lax och havsöring. Jag har aldrig varit iväg på sån tur förut och behöver nu lite tips:

Vart skall vi åka? Är det Vänern som gäller eller? Tanken är att köra från Stockholm fredag kväll, bo över i närheten av aktuellt vatten och sedan fiska hela lördagen och köra hem på kvällen.

När ska vi åka? November, december, januari, februari eller mars? Jag vill ju åka så fort som möjligt förståss men väntar gärna om det innebär bättre fiske.

Vem ska vi anlita som guide? Nån som har tips och helst egna erfarenheter av duktig guide?
    Anders Olsson - Förra åresta vinnare av STM med Vänern som hemmaarena
    0501-13588

Petter - Fiskede skiten ur nästan allt i våras http://fiskeland.softit.net/pstrolling/gbok.asp

Team Extreme - Riktigt duktiga trollare med som alltid legat i toppen på STM även dom flitiga vänernfiskare
    sigpic

Kommentera

Erkända guider som Johan Abelsson, Pierre Reif mfl är nog ganska säkra kort!

kolla www.outdoor.se

Kommentera

Tack för tipsen, jag ska ringa runt och höra mig för.

Vad kan man förvänta sig av en dags trolling med duktig guide? Naturligtvis är ett bompass en fullt möjlig utgång för en dags fiske men lägger man ner ett antal tusen som det kostar att hyra en guide så vill man ju gärna att det ska ge resultat. Kan vi vänta oss att få känna på några klunsar i linändan eller är det bäst att åka med låga förväntningar?

Kommentera

Ursprungligen postat av Christofer
          Tack för tipsen, jag ska ringa runt och höra mig för.

Vad kan man förvänta sig av en dags trolling med duktig guide? Naturligtvis är ett bompass en fullt möjlig utgång för en dags fiske men lägger man ner ett antal tusen som det kostar att hyra en guide så vill man ju gärna att det ska ge resultat. Kan vi vänta oss att få känna på några klunsar i linändan eller är det bäst att åka med låga förväntningar?
          Det beror på när du åker och med vem, visst alla har sina bompass. Men det finns folk som garaterat fisk under vissa perioder, dom skulle kunna göra det med fångstresultaten dom visar upp. Det där med bjässe till fisk låter mera åt Simrishamnhåller dock...

Om du vill ha en kluns och får lägga ett par i Vänern så är chansarna till en drömlax nog inte så jätterstora..
          sigpic

Kommentera

Abelsson utan tvekan dock han kör även i hårt väder kan bli tufft om man är ovan akta så du inte blir fast bara kostar
            I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ring honom och säg som det är ni vill ha fisk skulle förvåna om han inte levererar har aldrig åkt med honom själv då jag har eget men jag har mött honom på bryggan efter passen speciellt i Vättern i nov-dec en mycket kunnig och skicklig trollare utan tvekan!!
              I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM
                Ring honom och säg som det är ni vill ha fisk skulle förvåna om han inte levererar har aldrig åkt med honom själv då jag har eget men jag har mött honom på bryggan efter passen speciellt i Vättern i nov-dec en mycket kunnig och skicklig trollare utan tvekan!!
                Om man vill ha mkt. fisk skulle jag föredra vårfisket i Vänern framför höstfisket i Vättern... Och Petter framför Abel
                sigpic

Kommentera

Mmmmm

November-December är säkra månader i Vänern om du väljer någon av ovan nämnda guider. Vänern är säkrast vad gäller antal , men svårare på riktigt grov fisk/fetmats

Kommentera

Abelsson i Simris skulle jag ju satsa på, lite långt kanske men där finns god chans till 10+ året runt!
                    http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                    20 svar
                    2 585 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg skyler
                    av skyler

Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
                    3 svar
                    408 visningar