Vart fiska i Glan? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vart fiska i Glan?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vart fiska i Glan?

Jepp som topic lyder. vart söka stor gädda och storgös i glan utanför norrköping? nyss börjat fiska i den sjön och har inte haft nån större tur än så länge.
    ---------------------------------------------------------------------------------------
    Team Pikings

Min tjejs morbror brukar bjuda med mig på gösfiske i Glan.
    Eftersom att Glan är stor och min lokalkännedom är obefintlig så kanske denna beskrivning är lite väl ytlig.

Långt ut i Glan finns en stor djupbrant ( ca 3 km med spark från en badplats), där bildas ofta en råk i isen. Det senaste åren har allt fler hittat dit ut, jag själv och andra har fått storgös där.

Djupbranten ska tydligen vara ett het ställe större delen av året för gös och för gädda under sommaren enligt släktens "storfiskare".

Detta förut sätter att du har tillgång till båt annars får du vänta tills du kan gå på vattnet.

Hoppas detta kan vara till någon hjälp

// Ivman

Kommentera

hmm.... dessvärre finns de ganska många ställen som passar på den beskrivningen... men båt finns de tillgång till iallafall... tyvärr inte ekolod.
      ---------------------------------------------------------------------------------------
      Team Pikings

Kommentera

Det stället jag menade ligger troligen vid utloppet av viken mot finnspång mellan Sörviken och "Ryssands" eller en litenbit in i den. Vi brukar köpa fiskekorten på en "tror det är en" Shellmack där kanske någon vet mer besämt var soknens alla gubbar brukar ispilka efter gös på vintrarna?

Det går ju även att loda eftet djupbranterna även om det tar en fruktansvärt mer tid än med ett ekolod. En pilk med lina som markerar med färg eller knutar som visar hur mycket lina som är ute och ett miljösänke. Eller markera ut meterna direkt på ankarlinan med en märkpenna.

// Ivman

Kommentera

då e ja lite mer me på vart du menar.... *tittar på djupkarta* de fanns ju ganska rejäla djupbranter där ja... du har inga erfarenheter av fiske i glan sommartid?
          Team Pikings

Kommentera

Tycker det är väldigt trögt på sommarhalvåret,höst o vår funkar mycket bättre,fiskar mest åt norrköpings sidan

Kommentera

Någon som vet var det tagits stor gädda i Glan utanför Norrköping? Har precis börjat fiska där.

Kommentera

Hej, har båten på trailer och skulle gärna vilja ha tips på bra ställen/ramper att lägga i båten på. Sen undra jag hur det fungerar att ta sig från roxen genom motala stöm upp till glan. Är det slussar/broar ivägen?
                http://teamfc.bloggsida.se/

Kommentera

finns nån ramp vid ljusfors i blacka, en finns vid ångbåtsbryggan i finspång, sen finns det en i doversund också men den har en brant backe med lös sand så om båten är allt för tynd eller bilen allt för dålig så skulle nog inte jag använda den, inte utan en extra bil man kan ringa efter o få draghjälp ifall de skulle bli så iaf....

mig veterligen går det inte att ta sig via roxen till glan. e några kraftverk i vägen.
                  Team Pikings

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                  20 svar
                  2 599 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg skyler
                  av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                  0 svar
                  134 visningar