karp i linneasjön? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

karp i linneasjön?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• karp i linneasjön?

Jag kommer att fiska några dagar vid Linneasjön i Nybro dem närmsta veckorna. Har fiskat en del där för några år sen men då var det med toppknutet och jag tror ej att fisket var det bästa .
    Har hört att det ska finnas bra med karp i sjön och jag undrar om flötmete eller bottenmete med majs fungerar överhuvudtaget(?) eftersom jag ej äger någon karputrustning..

Bottenmete med boilies vid udden eller närmsta gluggen i vassen till vänster om gamla badplatsen. (har dock fått brygga nu så man badar även där)

Flötmete med majs eller frilina ger väl resultat men får räkna med att flera utav karparna har varit uppe på land ett flertal gånger sen en jävla massa hugg från annan fisk konstant som tar betet kan vara hyffsat frustrerande.´

Ska du flötmeta skulle jag gå över den lilla träbron över bäcken vid inloppet och fiska 'viken' som är enda öppningen i den igenväxta delen, mycket näckrosor och vass runt sidorna. Drar du på en fisk kan det vara något svårt att få den landad men ska inte vara några större problem.
    [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

tack !..hmm .. har det alltså kommit en andra badbrygga? .. för ja minns i alla fall att där var en .

Kommentera

ja du ska skippa sidan där campingen och röda ruttschekanan är och fiska på andra.
        [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
        20 svar
        2 601 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg skyler
        av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
        0 svar
        136 visningar