Fladen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fladen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fladen

Tänkte ta båten o husvangnen o köra till fladen
    Jag skulle vilja ha hjälp med följande
    Ett ställe att sjösätta
    Bra camping eller plats att ställa husvagnen
    GPS positioner
    När går pigghaj o makrill till

mvh HRJ

Husvagn å båt till Fladen ???? hmmmmmm

Sjösättning och GPS-positioner kan jag inte hjälpa dig med, men jag kan bekräfta att Makrillen finns i mängder!
    Pigghajen har också kommit in. Var ute med en "turbåt" igår och vi fick en på 5 kilo. Talade med skepparn som bekräftade dagliga fångster av Pigghaj den senaste veckan

Kommentera

gott om pigghaj på fladen? varit ute två ggr med fladen båtarna. första skepparen sa att det var mycket dåligt med pigghaj. hade dock ett misstänkt pigghaj hugg då. andra gången sa de att där var rätt mycket pigghaj men att de inte fiska på rätt ställe för pigghaj. jag är mycket intresserada av att fiska pighaj är fladen ett bra ställe? vad är bättre? vilka båtar (turbåtar) är bra?
      Det är dagens härliga sanning!

Kommentera

Sjösätt i bua hamn där är det närmast ut till Fladen ca 10 distans

Kommentera

Åk inte ut med Fladen-båtarna..... Om de kan så undviker de Pigghajarna. Det blir störigt med mycket haj på deras turistbåtar...
          Ingvar Djurberg på Helsingborgsbåtarna har en båt i Bua också. Kan rekommenderas!

Kommentera

perfekt. då slipper jag va med på fladen festivalen. men de andra båtarna tycker inte de att det är krångligt med mycket haj då?

hmm.. det är 4 h turer de kör på lördag och söndagar.. eller? det är lite kort för fladen. står tur lista från norra hamnen i helsingborg från 15 augusti till 30 juni.. jag förstår inte riktigt.

Turlista från och med 16:e Augusti till och med den 30:e Juni från Norra hamnen i Helsingborg.

Jämna veckor - Vandia Ojämna veckor - Emma

Bokade turer med Ellinor varje vecka

sådär står det
            Senast ändrad av theoneandonly; 2005-08-18, 11:40.

Kommentera

Ring och prata med dom om avgångarna från Bua. Från Helsingborg är det korta turer, men från Bua är det mellan 07.00 -- 16.00 eller något liknande.
              Han har en egen hemsida för Bua-turen, men jag kommer inte ihåg adressen dit. Båten heter M/S Tärnö
              Telefonnumret är detsamma!

Krångligt med mycket haj... Fladenbåtarna är naturligtvis "stora" båtar, men det är ändå mycket trångt för fiske. Påbyggnaden på båten gör att du har 70-80 cm mellan reling och hyttvägg nästan runt hela båten.... Längst bak är det lite bättre. Där fram är det också gott om plats, men 3-4-5 meter ner till vattenytan..

Kommentera

Bogserat fiskebåten Tellus VG 102 från sydost Fladen till Bua hamn. ...
                09.03 angående hjärtpatient med andnöd ombord på turfiskebåten M/S Tärnö av Bua. ...
                www.ssrs.se/bua/page/1436/2004.htm - 30k - Cachad - Liknande sidor

SSRS: 2003
                Bogserat Havsvik VG 11 från sydväst Fladen till Bua hamn. (Fisketrossen) ...
                Lämnat delar till M/S Tärnö som hade maskinproblem vid Tistlarna. 1 november ...
                www.ssrs.se/bua/page/1457/2003.htm - 19k - Cachad - Liknande sidor

detta är vad jag fick fram vid en sökning..haha nån som varit ute med m/s tärnö?

Kommentera

hemsidan. den båteen verkar nästan mer som en turistbåt än fladen båtarna... men skenet bedrar? nån som fiskat pigghaj på fladen med den båten eller någon annan? jag åker ut nästa helg. det är inte försent för haj?

ingen som vet?
                  Senast ändrad av theoneandonly; 2005-08-23, 18:25.

Kommentera

svara det e inte mycket tid kvar

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                    20 svar
                    2 593 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg skyler
                    av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                    0 svar
                    131 visningar