Vi som fiskar i Stångån - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vi som fiskar i Stångån

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag är jävligt sugen på att följa med dej om du får tag i en båt=) Har ej fiskat så mycket i den delen av stångån.

Kommentera

Jag har en liten biltaksbåt som jag har lagt i ovanför kraftstationen, sedan har jag kört trolling ner mot Ärlången, förbi klätterklippan som finns där. Detta var dock ett par år sedan, så jag vet inte hur det är nu förtiden.

Jag har fått flera gäddor, men bara ganska små tyvärr.... Har också fått ett par skapliga aborrar.

Problemet är att båten för tillfället ligger vid en annan sjö, men jag funderar på att ta hem den i höst, för att kunna använda den mobilt som det är tänkt. Jag kan ju höra av mig på denna tråd igen om det blir aktuellt i höst, eller kanske till våren.

mvh
      /Mattias
      Blade67

Kommentera

Fan vad kul Mattias!

Jag är mer än gärna med och tar en trollningtur ut. Ser ofattbart bra ut för gäddmete längs med vassen efter klätterklippan.

Hör av dig

Kommentera

Jag vill också följa med

Kommentera

Nån som har fiskat nått senaste tiden ?
            Var ute förra veckan och testade lite på gädda/aborre vid mynninge till Roxen och vid båthamnen... Mörtbryggan tror jag de kallar den.
            Men var ingen vidare fart....
            www.lindh81.blogspot.com

Kommentera

Hallå

Var ute idag och försökte jerka upp någon gädda vid kraftverket. Inte ett uns av liv dock. Jag undrar hur det är med båt? Jag är oerhört intresserad av att fiska från båt...

Mattias som skrev tidigare i tråden att han hade en biltaksbåt - kanske satsa att lägga i den där uppe?

/M

Kommentera

non som vet något bra fiskeställe inne i stan ??

Kommentera

Jag var ute en sväng idag och fiskade lite vid slattefors sluss , nedanför i strömmen , gick inte så bra från början , men sedan fick jag på en gädda ( dock lite med endå) . Och efter ett tag när jag slängde in i den starkaste utforsningen så smäller det på något , det visar sig vara en asp på ca 1Kg , vistte inte att mna kunde fiska asp där , men det var kul

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                  20 svar
                  2 594 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg skyler
                  av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                  0 svar
                  132 visningar