Fiskevatten Regnbåge och Öring - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskevatten Regnbåge och Öring

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskevatten Regnbåge och Öring

Är det någon som kan tänka sig att tipsa om bra vatten för inplanterad Regnbåge och Öring inom bekvämt "köravstånd" från Stockholm?

Fiskade tidigare mest spinn men är numera nybliven flugfiskare och har blivit ordentligt biten. Letar efter ett OK vatten inom max ca 45 min körning inne från STHLM City så man kan ta sig en sväng kvällstid efter jobbet. Kommer nog dock ta med spinnspöt då jag ännu inte bemästrar särskilt hård vind, då blir det mest trassel :-) Dock inget problem om man bara får köra fluga, blir bara lite mer utmaning....

Prova här kanske?
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

fins 2 sjöar i Malma på Värmdö utanför stockholm går att köpa kort och hyra båt vid strömma kanal , en sjö för mete och spinnfiske en sjö för bara fluga , där är även flytring tillåten
      www.andreelures.se

Kommentera

Fyrväpplinge har 3 sjöar tar dock lite mer än 45 min från stockholm. Ligger mittemellan Hallsta och Uppsala. Så kanske tar 1 timme och 30 min från Stockholm.
        Men är ett bra fiskevatten speciellt Holmsjön om man söker lugnt och stilla vatten med regnbåge och öring, Finns en del större fiskar i den sjön också.

Kommentera

Ursprungligen postat av GustafssoN
          Fyrväpplinge har 3 sjöar tar dock lite mer än 45 min från stockholm. Ligger mittemellan Hallsta och Uppsala. Så kanske tar 1 timme och 30 min från Stockholm.
          Men är ett bra fiskevatten speciellt Holmsjön om man söker lugnt och stilla vatten med regnbåge och öring, Finns en del större fiskar i den sjön också.
          Numera ingår inte Holmsjön i ”allmänhetens fiske”. Holmsjön, Edsjön och Södersön kan bara hyras av grupper.
          Men Skysjön och Rörsjön kan man köpa kort till. Heldag 07.00-21.00 kostar 100kr. Kväll 14.00-21.00 kostar 70kr. Båt kostar alltid 80kr. Sommartid kan man beställa nattfiske (mån-torsdag) i Skysjön. Tid 21.00-05.00. Pris 120:- Båtkort för natten 80.- måste lösas särskilt även om man fiskat på dagen/kvällen. Agnad krok får inte användas i Skysjön.
          Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Har fiskat i de 3 sjöarna som måste hyras av grupper, och jag ljuger inte om jag säger att vi drog upp ca 50 regnbågar på 6 personer , fiskade från 19.00 till 5 på morgonen
            www.andreelures.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
            20 svar
            2 588 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg skyler
            av skyler

Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
            3 svar
            408 visningar