Flötestrolling - Hur?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flötestrolling - Hur??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Har precis skickat iväg tjejen till hennes far för att hämta hönsnät så får man se vad det blir av projektet.
    Klubbens sida

Kommentera

Kommentera

bilder på mörtstugor byggda av putsnät. Ingångarna är gjorda av halkskydd för bakluckor.

!!!!!

Kommentera

Arne!!!!! Vad har du gjort!!! De här var ju hemliga, jag fick inte ens ha dem på bild på Brofiske för Musslan... Hemligt.... (fast jag vet inte varför):-)
          "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
          "Keep it simple"

//Jan O
          www.fisheco.se
          www.brofiske.net
          www.magazinefisheco.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Jan O
            Arne!!!!! Vad har du gjort!!! De här var ju hemliga, jag fick inte ens ha dem på bild på Brofiske för Musslan... Hemligt.... (fast jag vet inte varför):-)
            Aj fan det visste jag inte!
            !!!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av GuTe
              Kanske Arnenym's artikel om ämnet kan hjälpa: http://www.metesidan.se/index.php?m=31&ID=41
              Var dessutom en bra och lättfattlig artikel med tydliga bilder, till och med jag som nästan är världsbäst på det mesta lärde mig en del... Sen det där med myggorna...om jag fattat det rätt så behöver de inte fylla på med medlet som håller blodet lättflytande...dom små kräken sticker bara en gång...sen lägger de ägg och dör

Kommentera

Ursprungligen postat av KG?
                Var dessutom en bra och lättfattlig artikel med tydliga bilder, till och med jag som nästan är världsbäst på det mesta lärde mig en del... Sen det där med myggorna...om jag fattat det rätt så behöver de inte fylla på med medlet som håller blodet lättflytande...dom små kräken sticker bara en gång...sen lägger de ägg och dör
                Bugar o bockar!!
                Ja, du har nog rätt om det där med myggorna!
                Tror att jag läst nåt liknande, men visst är det konstigt att dom har kommit på det?

Ps.Fortsätter det såhär så grinar väl Jenk ihjäl sig?
                Senast ändrad av Arnenym; 2005-06-03, 21:14.
                !!!!!

Kommentera

Ok....idag gav det utdelning för första gången, och inget dåligt heller.
                  Fick den, krokade den och kämpade mot den, väl inne vid båten så slet den sig.
                  Uppskattningsvis 7-8kg, men det var till stor del mitt eget fel till att den ej fick se båtens insida, då jag miste mitt tackel i förrgår så satte jag på en tafs och två trekokrak på samma ställe och placerade dessa i huvudet på mörten när jag var ute idag (gud förbjude, jag VET!)
                  Trodde dock inte jag ksulle kamma hem något då jag bommat alla gånger tidigare....men men.....
                  KAnske ska tillägga att mitt PB ligger på 5,5kg så det kändes lite surt
                  Imorgon är det dags för nya tag och ska då ut o prova igen, måste tillägga att det var skitkul att flötesmeta helt plötsligt

Nordliga vindar ska väl vara dåliga!? Men det högg nu och inte dom andra gångerna när jag vart ute med sydliga vindar.
                  Klubbens sida

Kommentera

Ursprungligen postat av pixaren
                    Ok....idag gav det utdelning för första gången, och inget dåligt heller.
                    Fick den, krokade den och kämpade mot den, väl inne vid båten så slet den sig.
                    Uppskattningsvis 7-8kg, men det var till stor del mitt eget fel till att den ej fick se båtens insida, då jag miste mitt tackel i förrgår så satte jag på en tafs och två trekokrak på samma ställe och placerade dessa i huvudet på mörten när jag var ute idag (gud förbjude, jag VET!)
                    Trodde dock inte jag ksulle kamma hem något då jag bommat alla gånger tidigare....men men.....
                    KAnske ska tillägga att mitt PB ligger på 5,5kg så det kändes lite surt
                    Imorgon är det dags för nya tag och ska då ut o prova igen, måste tillägga att det var skitkul att flötesmeta helt plötsligt

Nordliga vindar ska väl vara dåliga!? Men det högg nu och inte dom andra gångerna när jag vart ute med sydliga vindar.
                    Vad var det jag sa??????
                    F.ö. så kan det vara bäst fiske när det är nordlig vind i vissa sjöar och på vissa grynnor. Det är det som är så kul med fiske. Det finns inget som är säkert och sant!
                    !!!!!

Kommentera

Både Arne o jag fiskar i en sjö där abborren kan bli som tokig vid nordlig vind, ju hårdare desto bättre... Märkligt va...
                      "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
                      "Keep it simple"

//Jan O
                      www.fisheco.se
                      www.brofiske.net
                      www.magazinefisheco.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                      20 svar
                      2 587 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg skyler
                      av skyler

Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
                      3 svar
                      408 visningar