Flötestrolling - Hur?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flötestrolling - Hur??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Arnenym: Jag tackar och bugar, utan er här så hade det inte blivit mycket av det.
    Har fiskat i 20år, varav sista åren har jag inriktat mig på att få en 10-klubbare.
    Nu känns det helt plötsligt möjligt att nå det målet.
    Jag måste tacka jerk-fisket en hel del med.
    I år är första gången jag tagit en gädda på över 4kg, och dessutom 5st över 4 kilo, varav en på 5.5kg vilket är mitt PB.

Ser att skatteåterbäringen kommit nu så det bär av till Fiskeshopen i Karlshamn för att handla tackel nu innan kvällsmetet, så det inte blir samma pinsamma situation som igår.
    Klubbens sida

Kommentera

Är förresten snart klar med mörtstugan med....det blev av kycklingnät, får se om det funkar bara.
      Klubbens sida

Kommentera

här ska du få ett hett tips, som iofs inte har så mkt med flötestrolling o göra, men ändå.
        Dagar då det blåser mycket kan du ta dig till läsidan av sjön och driva med ett eller två meten efter båten, blåser det mycket kan man slänga i en ikea kasse efter båten så går det inte så fort. Medans du driver jiggfiskar du av sidorna av båten, på det sättet täcker du en stor yta och kombinerar metet med spinfisket och har då större chans att hitta både rätt djup och ställe för dagen. Tänk över vart och på vilket djup du får dina hugg, gäddan kan ju vara ganska stationär så samma ställe kan producera om inte fler fiskar så samma fisk senare (förutsett att man bedriver C&R då förstås)
        Kämpa på med ditt flötestrollande, det finns nästan inget som slår känslan av att se sitt 30-grams flöte försvinna i ett "plopp" och de där nervpirrande sekundrarna innan mothugget sätts in.
        Kan även tipsa om att Darts har ett bra flöte för flötestrolling som man även kan montera lysstavar i till kvällsfisket.
        snart sitter 10+aren, kanske även för mig, nu har det blivit några över 5kg och efter det kan de ju bara bli större E----(><)----E <-mellan ögonen :P

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
        20 svar
        2 599 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg skyler
        av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
        0 svar
        134 visningar