Abborre i Sottern?! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abborre i Sottern?!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Abborre i Sottern?!

Hej!
    Jag fiskar ganska mycket i Sottern/Kilsmo utanför Örebro.
    Jag har bra koll på gös och gäddfisket men inte Abborrfisket.
    Har fått några riktigt stora "Borrar" vid fiske efter gädda och gös så sjön har
    potential.
    Mitt problem är att när jag går in för att få "Borre" så blir det bara några enstaka.
    Jag har full koll på alla grund, djup och in/utlopp i sjön.
    Jag har provat där jag fått stora tidigare men det har inte blivit något alls.
    Sjön är ca 6m djup på de flesta ställen med en stor djupränna där det går ända ner till 20m. Den är Ca 2 Km lång och 2-300 m bred. Förutom den finns det också ett djupområde som är Ca 12m djupt och 100x100M.
    Ute på "salsgolvet där det är 6M finns ett antal grundområden som går upp mot ca 1,5 - 2 m. Jag har provat att meta samt jigga vid och över grundområdena och även provat inne i vikar med mycket vegetation.
    Jag har hittat ett ställe utanför en brant klippa som går rakt ner ganska snabbt till ca 10m djup och fått ganska många "tusenbröder" men de stora verkar helt bortblåsta.
    Jag vill inte tro att de få stora jag fått är de enda som finns/fanns i Sottern.
    Tips och ideer mottages tacksamt.
    //Cole

Jag fiskar ganska mycket i sottern jag med. O jag har det precis samma som för dig. när man går in för att få abbore då får man knappt inga stora men sen när man är ute efter gädda och inte alls ska få abbore så får man dom stora. har allafall dragit 3 st över 1,2 kg när jag fiskat gädda där. så jag behöver med lite tipps äre ingen som vet någe bra? :P

Kommentera

verkar som ni ska fortsätta "försöka efter gädda" alltså med lite större beten, även för aborren, testa även mete med småmört eller löja (levande).

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
      20 svar
      2 601 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg skyler
      av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
      0 svar
      136 visningar