Ivösjön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ivösjön

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

När jag var yngre så var Ivösjön brutalt bra.
    I axeltorpsviken var det inget ovanligt med 5-15 gäddor på spinn under en dag. Men det är mycket sämre nu och växtligheten har ökat. Det går fortfarande att få gädda där men storleken är det sämre med.

Abborfisket kan fortfarande vara hyggligt men inte heller det är som det brukade. Även om jag hade ett flaxfiske förra året och hittade en plätt där jag fick 6 st borrar över halvkilot en eftermiddag. Vintrar när isen lägger sig på "storsjön" kan man fortfarande ha bonanzafiske på norsabborren, trätören och mittomsören är kända tillhåll.

Jag är benägen att hålla med Uberola det är sällan (räknat på antalet timmar)
    Man får någon gädda över 5 kilo på vikafiske i Ivösjön.
    Men för att effektivt trolla gädda behöver man ett ekolod eller känna till sjön sedan innan. Man ser ofta stora bågar på lodet men det är på 12-15m djup.
    Jag har inga favoritställen men prova att fiska runt sjömärken och grund, det brukar ge utdelning.
    Buster L och jag är polare!

Kommentera

Om jag inte minns fel så hade FFA ett reportage om Ivösjön för något år sedan. Kolla det.
      /Gone Fishing

Kommentera

Tack alla för infon ska gå igenom den under morgondagen!!
        Hammarsjön ska jag med kolla upp.
        Klubbens sida

Kommentera

Måste göra en uppdatering av detta inlägg.

Jag har gått över till nästan enbart fiske i Ivösjön pga att jag tycker sjön håller bra mått med fisk...någon stor gädda har jag dock inte lyckats lura.....men massviss med abborre mellan 0,5-1kg i södra delen av sjön (Mot Ifö).
          Jag tror inte jag gått hem under sommartiden utan minst 1 abborre under 0,5kg....dom flesta ligger dock på 2-4hg.

Denna sjön kommar jag fiska mer i resten av detta året...
          Klubbens sida

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
          20 svar
          2 601 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg skyler
          av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
          0 svar
          136 visningar