Fiske i kvistmaren/hemfjärden - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i kvistmaren/hemfjärden

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske i kvistmaren/hemfjärden

Tjena tänkte ta med min dotter på en liten mysig fisketur med gädda ssom mål, fisket bedrivs från land ev liten takbåt undrar om ni har några bra tips kring örebro området.

Har flertalet ggr varit vid den s.k Ormgropen kan kanalen där vara ngt av värde eller är hemfjärden att föredra.

Tacksam för lite tips och gärna med vägbeskrivning

Ni kan åka till "min" vik. Ligger 3-4 kilometer från Stora Mellösa. Båt är att föredra. Ytterst få bompass på våren och i år har ingen gått lottlös, ännu. Medelvikten ligger väl på 1-2 kilo med stor chans på gäddor på över 5-6 kilo. Har fått en på 7 och två på över 9 i år.

Viken är skyddad från den värsta vinden och vågorna så takbåt går utmärkt. Iläggningsplats (enkel ramp) finns och en parkering. På Lindön finns brygga, grillplats och vacker natur. Viken är grund så lätta skeddrag eller grunt gående wobblers passar.

Kolla gärna min hemsida och dagboken (bloggen!) för 2005.

Jag åker ut efter lunch idag också. Från Örebro genom Mellösa. Vänster mot Segersjö. Vänster mot Katrinelund (badplatsen). Genom by som jag glömt namnet på. Sedan snett höger på grusväg (röd plastkon). Följ till vägslut.
    Missar du avfarten och kommer ner till badplatsen så vänd tillbaka och ta första vänster..

Ser du en gubbe i en nästan svart träbåt så är det jag..
    ralf@tabortdetta.nollsex.se
    Senast ändrad av Ralf; 2005-04-24, 08:58.

Måste man ha drag på bilen för att räknas som en riktig fiskare?

Kommentera

Antar att du menar vid Öby Kulle ? Morsan och farsan bor i Norrbyås så jag var faktiskt vid kullen förra helgen och kikade lite.

Blev tyvärr inget fiske denna gång men morsan säger att det finns ganska gott om gädda i kanalen och det sitter folk och fiskar där nästan varje dag. Vad dom fiskar efter vet jag inte helt säkert men enligt morsan är det främst gädda och så kallade "metfiskar".

Såvitt jag förstått är fisket i kanalen fritt men jag är inte helt 100 på det.
      C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
      Svar på vanliga frågor hittar ni Här
      Fiskesnacks regler hittar ni Här
      Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Jo öby kulle brukar man ju vara vid o där finns det mycket gott om gädda

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
        20 svar
        2 574 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg skyler
        av skyler

Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
        3 svar
        395 visningar