sutare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

sutare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• sutare

jag har en stuga med familjen på västkusten. men vi ska tyvär sälja den. jag har vart där varje sommar hela mitt liv och vi har lite mark med en liten tjärn. och i den har jag alltid fått stora slemmiga fiskar så länge jag kan komma ihog.
    och för nått år sen så komm jag på att det är sutare och dom största ligger på kanske 2-2.5 men man kan liksom få kanske 5 fiskar på en kväll och då fiskar jag kanske två tre timmar med vanligt botten mete med mask. och jag snorka i den förra året och såg en massa stora mörka fiskar som vakta sina yngel och är nästan säker på att det är sutare.
    men för kanske 15 år sen så döda dom alla fiskar med något medel för att plantera i ädelfisk men det va ingen som fiska där så då vick vi köpa det så det finns bara sutare,ål och stor öring och regnbåge och lite abbore som jag släppt i där i vattnet nu.
    och jag undrar om det finns mycket liknande vatten eller om det är ovanligt?/lukas
    "If you're not living on the edge, you're taking up too much space"
    "I came, I saw, I conquered"

du kan skatta dig lycklig....!

det finns väll en del sånna vatten...men för ett givande vitfisk mete....mäska hälst 3 dar innan fisket...och jag förmodar att braxen fins där........
    Bifogade filer

Kommentera

Palle det där är en Röding...............
      Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

nee det finns bara regnbåge,öring,sutare och en massa aborrar och en gädda satt i en där förra året. men det finns en liten bäck på kanske två dm djup och en meter bred som det finns bäcköring i men tro du att andra fiskar kan komm in tilll sjön genom den lilla bäcken?
        för dom tog ju död på alla fiskar för kanske 15-20 år sen.
        "If you're not living on the edge, you're taking up too much space"
        "I came, I saw, I conquered"

Kommentera

helt övertygad.....

om det fins en annan damm eller nått som innehåller andra arter....då kan juh dom simma in i din damm! och kom ihåg dammar kan dölja på många hemligheter som alldrig upptäcks!

Kommentera

Alla fiskar dör väldigt sällan vid rotenonbehandling. Oftast blir det lite gädda/sutare och liknande kvar.
            "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

Var ligger stugan och tjärnet?
              Mycket intressant! Nån som vet nåt?

Antorpa sjö är väldigt lik, saknar dock ädelfisk.
              Rotenonbehandling var vanligt tidigare för att skapa ädelfiskvatten. Även Antorpa är väl rotenonbehandlad, med tanke på artsammansättningen.
              Gädda, karp och sutare... all the way!

Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!

Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
              X