Färna/Sarv i svartån. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Färna/Sarv i svartån.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Färna/Sarv i svartån.

Inte för att jag är intresserad av sånt, men många andra är ju det. Förhållandena är ganska bra för närvarande. Ganska mkt vatten men klart och fint. För årstiden normala strömförhållanden.

Over and out!
    Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

31 dagar kvar tills jag åker då jävlar ska tvåkilossarven upp!

Kommentera

He he, säg till när du kirrat biffen =)

Åk i morgon istället så är det nog stor risk att du slipper trängas. Har inte sett till ngt metarmongo än i år! Kolla min senaste bilder så kan du kolla lite hur det ser ut!
      Team Gorilla.

"No Monkey Business"

Kommentera

Svartån är trevligt På en del sträckor är det otroligt lite vatten för årstiden, och på en del sträckor är det ganska mycket. beror på vart man sätter sig. Men tja.. Snart kommer väl meteinvasionen även där.

Kommentera

Svartån kanske är "ute" i år. Efter emåns uppvisning ifjol?!

Lite vatten? Var har du vart?
          Team Gorilla.

"No Monkey Business"

Kommentera

typ. staketet är det ovanligt lite vatten.

Kommentera

Tjenare!

Hoppas det inte gör nåt att jag lyfter tråden lite, men jag ska till Linköping på höstlovet och tänkte passa på att fiska lite, så jag behöver hjälp!
              Lite frågor:
              1. Behövs det fiskekort i Svartån i trakterna runt Linköping?
              2. Vilka ställen är lätt "åtkomliga" runt Linköping? Asså ställen som är lätta att komma åt, lätt parkering, inte så långt att gå etc.
              3. Går det att ta färna nu(november)? Inte för kallt? Jag har inga som helst erfarenheter och jag har har aldrig sett en färna!

Kommentera

Ursprungligen postat av krille k 2
                Tjenare!

Hoppas det inte gör nåt att jag lyfter tråden lite, men jag ska till Linköping på höstlovet och tänkte passa på att fiska lite, så jag behöver hjälp!
                Lite frågor:
                1. Behövs det fiskekort i Svartån i trakterna runt Linköping?
                2. Vilka ställen är lätt "åtkomliga" runt Linköping? Asså ställen som är lätta att komma åt, lätt parkering, inte så långt att gå etc.
                3. Går det att ta färna nu(november)? Inte för kallt? Jag har inga som helst erfarenheter och jag har har aldrig sett en färna!
                Det går nog att ta färna nu med, sett en hel del aktiv fisk när jag varit ute i veckan.
                Men som en erfaren hunter sa; Vattnet är i regler klarare på hästen och färnan blir skuggar. När man sedan tänkte tillbaks på lite pass fick man det att stämma väldigt bra. Så ett regnväder e nog inte alls helt fel för att röra om lite
                sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
                  Det går nog att ta färna nu med, sett en hel del aktiv fisk när jag varit ute i veckan.
                  Men som en erfaren hunter sa; Vattnet är i regler klarare på hästen och färnan blir skuggar. När man sedan tänkte tillbaks på lite pass fick man det att stämma väldigt bra. Så ett regnväder e nog inte alls helt fel för att röra om lite

Mkay! Så då finns det hopp! Vet du hur det är med fiskekort? Är det fritt fiske lr?

Kommentera

Ursprungligen postat av krille k 2
                    Mkay! Så då finns det hopp! Vet du hur det är med fiskekort? Är det fritt fiske lr?
                    Inte den blekaste, skall tilläggas att detta är Tidan jag snackar om,och det ligger ju några mil sydligare än Svartån antar jag.
                    sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                    20 svar
                    2 611 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg skyler
                    av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                    0 svar
                    138 visningar