Fiske Gran Canaria, Puerto Rico december? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske Gran Canaria, Puerto Rico december?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske Gran Canaria, Puerto Rico december?

Hej

Skall till GranCanaria, PuertoRico i december. Tacksam för fisketips.

Eget fiske:
    - Finns det några roliga rovfiskar att få från land? (Typ Barracuda)
    - Vet ni i så fall några bra platser?
    - Utrustning/beten som funkar?
    - Andra ideér eller tips?

Turbåt:
    - Är det nåt "roligt" fiske på turbåtarna denna tid? (Är inte intresserad av att bottenmeta "akvariefiskar" som jag gjorde på FuerteVentura förra året...)
    - Vilken typ av tur är det värt att satsa på tror ni?
    - Nån som vet nån bra båt med engelsktalande besättning och "schysst upplägg" med fokus på fiske och inte "familjeutflykt".

Tacksam för alla svar! /Per

Någon som har några bra svar? Jag skulle bli mycket tacksam...

Kommentera

Jag åkte med BlueMarlinCharters i slutet på maj. De är seriösa och trevliga. Vi fick bonito och tappade en Dorado men ingen kontakt med marlin. Nu är det nog mest bottenfiske. Gå in och kolla bildgalleriet och dagbok.

http://www.bluemarlin3.com/

//Peter

Kommentera

Jag var ute med gamla Cavalier (BlueMarlinCharters) i november förra året. Bottenfiske är det som gäller så här års (stingrocka, angelshark mm). Det går att få sporadiska barracudor också.
        Min känsla var att bottenfisket under lågsäsongen är en transportsträcka för personalen på båten tills marlin/trollingsäsongen drar igång.
        Jag valde att åka ut på en "biljett" dvs inte chartra hela båten själv efter rekommendation från damen som sköter BlueMarlinCharters bokningar (jag poängterade att jag var erfaren och ville ha något seriöst). Vi var 12 fiskande på båten vilket var i mesta laget, minst sagt. Utrustningen var allt ifrån riktigt gamla sunkiga haspelrullar utan slirbroms som borde synat soptunnan för 5 år sedan till 50lb toppfräscha shimano tiagra. Det gällde alltså att ha tur och få nånting användbart.
        De flesta på turen var mindre fiskeintresserade och tyckte det var jätteroligt att vinscha upp en och annan havsbraxen på 2hg.

Cavalier har bra rykte och är hetaste båten på ön under marlinsäsongen, men turen jag var ute på kändes helt fel. Även om jag fick en bra angelshark så var nog det roligaste att kolla på alla som blev sjösjuka. Och det var inte så roligt.

Kommentera

jag hade hyfsat bra fiske från land på teneriffa så här års i fjol.
          mest näbbgädda och barracudor inga jättar upp till 2,5kg. men roligt på lätt utrustning grundgående wobblers typ rapala max och stickbaits var mest givande runt uddar med mycket rörelse i vattnet och ojämn topografi. försökte lite efter amberjacks oxå men ingen lycka så ett par grupper då jag snorklade men det var inga som ville hugga.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
          20 svar
          2 597 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg skyler
          av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
          0 svar
          133 visningar