Sydafrika - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sydafrika

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sydafrika

Jag ska till Sydafrika över jul. Mitt resesällskap är mindre intresserade av fiske, så det blir ingen utpräglad fiskeresa. Dock tar jag självklart med några spön och hoppas på det bästa. Därför tänkte jag höra om någon här vet något om fisket i området. Förslag och tips på utrustning och tekniker är mycket välkommet.

Sydafrika är STORT. Vart exakt ska du? Det du kan fiska i landet är Lax, Öring. haj, Aborre. Tigerfish plus lite annat.

Kommentera

Affordable Fibre, LTE, ADSL and more!

Lite länkar till SA.

Kommentera

man tackar.

Jag ska till Kapstaden. Vi ska tydligen bo nära havet, så haj står ju högt på listan. Förhoppningsvis så ska jag lyckas ta någon avstickare till någon flod och kroka mig en tigerfisk. Det är nämligen en firre som länge legat på min topplista över drömfiskar.

Kommentera

Låter skoj. Kapstaden var jag aldrig i tyvärr. Men där har du bland annat Seal Island där det största beståndet av Vit haj finns i världen. Sen vet i fan hur man fiskar haj där nere. Hajen är fredad så det är väl C&R som gäller . Durban har turer som går ut med både haj safaris och fiske. Men marlins är väl inte helt omöljigt att få upp för dig där.

Runt Johannesburg och Pretoria så finns det en del dammar med lax och öring, Men då är det fluga som gäller.

Aborren finns i mindre sjöar i Norra SA.

Hmmm se upp med fingrarna när det gäller tigerfisken. en kompis till mig ifrån SA fick toppen på sitt långfinger avklippt av en sån gynnare.

Kommentera

Kommentera

Det går masse turer fra Cape Town til vithai spotsa, tviler man får fiske på dem. Var der i 98 men fisket ikke da, men har lest i ettertid at i en by som heter Simonstown (mellom cape town og cape point) fiska de tunfisk v stranda. En bekjent var der nylig og han fikk en haj på rundt 10kg på en eller annen brygge i Gordons Bay (1 times kjøring fra Cape Town) Brukte selvfisket multe som agn.
              Landet er supert!! Billig med alt (ihvertfall i 98) 5 kr for 20 marlboro..
              Du vil bli in love, jeg er og må ned igjen...

Michael
              'dawg, mans best friend!

Kommentera

Man kan lungt säja att man är avundsjuk. Du måste prova Biltong när du är där. Hur länge ska ni vara där? Tänk på att det är den varmast perioden ni är där nere.

Kommentera

Biltong? You crazy man... yuck!!

Michael
                  'dawg, mans best friend!

Kommentera

It's lekker man. Biltong and a few Castle and rugby makes the day

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                    20 svar
                    2 618 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg skyler
                    av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                    0 svar
                    147 visningar