Gädda runt Ekerö i Mälaren - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gädda runt Ekerö i Mälaren

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gädda runt Ekerö i Mälaren

Hej

Detta är min första post.

Jag ska ut med några kompisar och fiska runt Ekerö nästa helg. Är det någon som har några tips på platser och vart man hittar gäddorna så här års. Jag har aldrig fiskat där tidigare.

Tack på förhand.

/S

Ursprungligen postat av starvin
    Hej

Detta är min första post.

Jag ska ut med några kompisar och fiska runt Ekerö nästa helg. Är det någon som har några tips på platser och vart man hittar gäddorna så här års. Jag har aldrig fiskat där tidigare.

Tack på förhand.

/S
    Lite grundare nu på hösten, men inte lika grunt som på våren..

Dom stora går pelagiskt som alltid eller?
    sigpic

Kommentera

Jag kan väl berätta hur det gick nu i lördags när vi var ute.

Vädret var väl inte det roligaste. Helgrått med regn hela förmiddan men till eftermiddan slutade det i alla fall att regna. Det blåste inte speciellt mycket. Särskillt inte när regnet föll men vid uppehåll på eftermiddan så ökade vinden något.

Sammanlagt fick vi ca 10-12 gäddor på 4 gubbar i båten (jag fick 5). Dom flesta låg mellan 1-2 kg men jag lyckades knipa dom 2 största, en på 2,6 kg och en på 4,2. Den sistnämnda kämpade på riktigt bra och gav sig inte i första taget. Alla gäddor (utom en liten som högg intill en vassvik) högg runt steniga stränder samt grynnor och djupet var 0.5-2 m

Bästa beten för dagen var Zalt 14 cm grön-gul, buster jerk, och Kuusamo professor i blått och silver

Får väl se det som en hyfsad fisketur. Vi fiskar inte så jätteofta. 5-8 gånger om året. Vi var över till Åland för en månad sen. Då fick vi 118 gäddor och 2 abborrar. Visserligen på 2 dar och 8 pers men det var kul när det nappade så frekvent.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
      20 svar
      2 594 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg skyler
      av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
      0 svar
      131 visningar