Rådmansö - Norrtälje - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rådmansö - Norrtälje

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Rådmansö - Norrtälje

Hejsan! Har fått tillgång till en båt ute på rådmansö i norrtälje regionen. Båten ligger längst inne i en vidsträckt havsvik, området känns närmast som en insjö, men som sagt har "sjön" anslutning, via ett par kanaler, till skärgården. Fisket i "sjön" är mycket bra, har i år fått ett gäng grova gäddor, men just för tillfället är jag mer sugen på gös, så jag antar att min fråga vänder sig till någon som eventuellt är insatt i området, är det möjligt att gösen från "furusunds-området" (som ligger utanför detta virrvarv av skärgårsvikar) tar sig in "i min vik" (vilket inte känns speciellt troligt då kanalerna inte är särskilt breda)? Hur långt tror ni jag behöver åka med båten för att stöta på gösen?
    Det finns en hyfsad karta på http://www.gulasidorna.se/?what=map&...nu=placer_menu
    Min båt ligger ungefär på karten vid badplatsen där det står gustavslund. Har vid tidigare tillfällen, då äventyrslusten (och kanske lite på grund av "att gräset alltid är grönare på andra sidan"-principen) fallit på, tagit mig ut till prästfjärden, är det tillräckligt, eller måste vi längre ut, ner mot furusund för att stöta på gösen?
    Jag antar att jag ställer en massa svåra frågor, och det enklaste vore kanske att utforska området själv, men jag tänkte bara om lite hjälp på vägen
    MVH Robin Nilsson
    Om det blir dubbelhugg i min båt stämmer man obligatoriskt upp i nationalsången och tar en prisa snus(2006)...dock får man nog lov att ta en prisa nikotintuggummin nu för jag har precis slutat upp med eländet..(2007)
    Eller så skiter man i det och tar en prisa snus som en riktig karl, är nere i träsket igen (2008)

Är ingen gösexpert, men jag tror inte att du måste åka så långt ut för att hitta gös. Det räcker nog med att hålla sig på dessa infjärdar. Prova på senvår/försommar att fiska på stengrynnor/bottnar/branter gärna i närheten av sund där det strömmar lite. Meta med levande strömming eller jigga. Trolling efter sommargös verkar skittråkigt så det har jag ingen koll på alls... ;-) och höstgös har jag ingen koll på heller. Skitfiske.

Kommentera

Var ute igår i ovan nämnda fiskevatten, och begav mig iväg lite längre ut än tidigare...vilket resulterade i en fin gäddsvit på: 7.9, 4.1 och 3.5 + en massa gäddor (snipor) runt kilot...det var en jäkla fart i gäddorna, antar att dom stortrivs i den aktuella vattentemperaturen. Samtliga togs på trolling utanför vassbälten, på runt 3 meters djup. Dock så lös gösen med sin frånvaro när vi försökte köra lite djupare och längre ut...men å andra sidan så gav vi det inte någon längre satsning.
      Om det blir dubbelhugg i min båt stämmer man obligatoriskt upp i nationalsången och tar en prisa snus(2006)...dock får man nog lov att ta en prisa nikotintuggummin nu för jag har precis slutat upp med eländet..(2007)
      Eller så skiter man i det och tar en prisa snus som en riktig karl, är nere i träsket igen (2008)

Kommentera

robin82

du där får du absolut inte trolla...........
        nästa gång så tycker jag att du/ni skall svinga era spö istället...........

är sånt där som retar upp vattenägarna ännu mer ...för många är redan jävligt sura för att man får spöfiska fritt i "havet" nu förtiden........då behöver man ju inte reta dom mera genom att fiska på ett otillåtet sätt........

sen har jag hört mig för med folk som fiskat där i många år.......

det fångas nästa ingen gös alls där

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
        20 svar
        2 597 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg skyler
        av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
        0 svar
        133 visningar