Vad för fiske i Ulvsundet nu ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad för fiske i Ulvsundet nu ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vad för fiske i Ulvsundet nu ?

Idag när vi var ute och jagade snipor i krokarna runt Mörkö så passerade vi genom Ulvsundet två gånger. Längs ena sidan var det en hel rad med metare och jag blev såklart nyfiken på vad dom är ute efter. tyvärr stannade vi inte till och frågade men det såg ut som dom körde bottenmete med typ 3 spön var iallafall.

Någon som vet vad dom är ute efter ? Abborre, Ål, Sik ? Nyfiken i en strut här ...
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Hej o Hå.

Jag kan nästan svära på att det är gös dom sitter o metar.
    Varje gång jag har varit där o fiskat så sitter det folk o metar gös från land (har pratat med dom) o dom verkar väll få en del också så det tippar jag på ialla fall.

Kommentera

25 kilos gäddor!!

Fick ni nåt då?

Hoppas kunna få ut bror min i helgen.

Kommentera

Gös låter ju inte helt osannolikt men bottenmetar man dom verkligen på det sättet ? Med typ 3 spön inkl spöhållare var ...

Esobus, nä fisket var supersegt igår så det blev inget mer än 4 snipor och en 750g abborre. Hade en del följare och ett par tappade också. Nya tag på Lördag !

Kommentera

Jag har sett flera metare som kört precis på det sättet i vår båthamn.

De brukar säga att de fiskar efter, gös, ål, aborre i ungefär den ordningen när man undrar hur det går.

Bergman, Ser du en RYDS435 FC (Liten vit båt med hytt) på lördag så kom gärna förbi. Det är trollingen vi..
          Fast det kan bli gäddfiske oxo, beror på humör etc.

Kommentera

Dom metar med stor säkerhet gös som tidigare sagts.

Kommentera

Esobus, om du ser en liten plastbåt med 9,9hk med tre pers i båten är det säkert vi.

Jann, KM runt Mörkö ? Det var ju illa för oss som ska ut men vafan ... får väl jaga nya ställen.

MastPike, låter som det kan vara så. Bara att jag inte hört att man bottenmetar gös på det sättet innan.

Kommentera

De brukar sitta där och meta Gös och Ål. Förra året fick de en hel del stora gösar där den här årstiden. Sen är det så att det brukar kunna bli en del Havsöring som bifångst för dem. MEn om du är sugen på att fiska där skulle jag rekomendera ett annat ställe alldeles i närheten som brukar ge mkt mer utdelning. 500-1000 meter söderut har du en båtklubb intill den (Norr om) finns det en kohage ute på udden. Där ute finns det en liten klipphäll som jag brukar sitta och bottenmeta ifrån med löja. Jag har aldrig gått hem tomhänt därifrån och gösarnas medelvikt ligger runt 5 kg.

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman
                  Esobus, om du ser en liten plastbåt med 9,9hk med tre pers i båten är det säkert vi.

Jann, KM runt Mörkö ? Det var ju illa för oss som ska ut men vafan ... får väl jaga nya ställen.

MastPike, låter som det kan vara så. Bara att jag inte hört att man bottenmetar gös på det sättet innan.
                  Nyfiken, hur bottenmetade dom?
                  Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                  20 svar
                  2 601 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg skyler
                  av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                  0 svar
                  136 visningar