put and take vatten med storlek på fisken? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

put and take vatten med storlek på fisken?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• put and take vatten med storlek på fisken?

kan någon ge tips om bra fiske vatten som har lite grövre fisk. syftar på regnbåge, röding eller öring...helst runt västmanland/södermanland men andra ställen går också bra......har tröttnat på småfisken

Ursprungligen postat av Thörn
    kan någon ge tips om bra fiske vatten som har lite grövre fisk. syftar på regnbåge, röding eller öring...helst runt västmanland/södermanland men andra ställen går också bra......har tröttnat på småfisken
    Raus Sportfiske i Helsingborg, fina urstarka regnbågar upp till 6kg. Lite dyrt att fiska (150:- + 50:-/kg) men har ett erbjudande där du får ta med två fiskar utan kostnad (förutom 150-lappen) året ut.

Flugfiske i två dammar, spinn i den ena.

/C

Kommentera

Jag har ingen aning om storleken på sättfisken eller hur ofta man sätter ut. Men det går kanske att söka info på kommunernas och fiskeområdenas hemsidor.

På nära håll har du Malingsbo-Kloten. Där finns en del P&T vatten.
      Runt Sala finns också ett par fina sjöar.

De verkligt stora P&T-vattnen med stora och starka fiskar i Sydsverige är Vänern och Vättern.
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Här har det varit helt ok, med fina stora bågar.
        Har inte varit där på ett par år men som sagt innan var det helt ok.
        priset kan man ju alltid diskutera!!
        Buster L och jag är polare!

Kommentera

Jag vet inte vad som finns norrut men söderut finns det flera fina P&T vatten:
          Strömhult
          Klavreström
          Sjöleden
          Bondemölla
          Norrefors
          Harasjömåla (Strömmen)
          + en del som jag har glömt, men alla dessa kostar lite mera att fiska i.
          Thörn kolla med sportfiskeaffärn där du bor de kan säkerligen tipsa dig om flera bra vatten.
          Tumlaren
          trolling är livet

Kommentera

Tack för alla tips...kommer nog att testa några/något av ställena inom kort...verkar bra!

Kommentera

Både i åker (ca: 5kg max) och i eskilstuna (ca: 8kg max) har större fiskar utsatta. Hur många de är vet jag inte men chansen finns att man tar en stor. Kilsbergen då? Det ligger i trakterna kring örebro tror jag, killen i fiskeaffären brukar snacka om att de har lite storlek på fisken. Är inte säker kan jag tillägga, finns så många p&t vatten överallt.
              Allt eller inget är min filosofi!

Kommentera

Ursprungligen postat av Tumlaren
                Jag vet inte vad som finns norrut men söderut finns det flera fina P&T vatten:
                Strömhult
                Klavreström
                Sjöleden
                Bondemölla
                Norrefors
                Harasjömåla (Strömmen)
                + en del som jag har glömt, men alla dessa kostar lite mera att fiska i.
                Thörn kolla med sportfiskeaffärn där du bor de kan säkerligen tipsa dig om flera bra vatten.
                Tumlaren
                Vi var nyss iväg med Fiskedepån från Helsingborg i Klavreström och fiskade. Det landades en hel del fisk! Den minsta vägde väll c:a 1,5 men snittet låg nog på 3-3,5kg. Jag själv fick största fisken och denna vägde nästan 5 kg. Men åren innan så har det tagits fisk på nästan 12kg i Klavreström. Ett stort plus är att fisken verkligen kämpar det är verkligen inga halv döda bågar som går där tom så att en del av backingen åker ut!!!
                Fö så har Raus sportfiske i Helsingborg otroligt fina firrar i god konditon med hela fenor och allt och lagom storlek på dom. Den största som fångats där vägde nästan 7kg. Själv har jag tagit 1 på nästan 4 kg.
                Senast ändrad av Silver Doctor; 2004-09-24, 17:03.

Kommentera

Här kommer en länk till Kilsbergens fiske.

Måste man ha drag på bilen för att räknas som en riktig fiskare?

Kommentera

Eftersom du fått tips på mera fjärran vatten, så kanske jag i all anspråkslöshet kan få komma med en liten antydan om att det finns en del stora i Fyrväpplingen också.

Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                    20 svar
                    2 594 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg skyler
                    av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                    0 svar
                    132 visningar