Min första Drop-shot rigg, några frågor. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Min första Drop-shot rigg, några frågor.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Piscatus: Jag hade aldrig varit in på fishonnet förut, därav inte beställt heller. Från Polen får man ju iaf bättre pris, större utbud.
    Sen finns en brittisk butik som bara tar 1,6 pund i frakt till Sverige om paketet inte är för stort, http://www.agmdiscountfishing.co.uk/index.php
    Kan bara rekommendera dem, trevliga, snabba och packar snyggt.

Kommentera

Polen kommer ju ta över om inte svenska butiker tar in fler märken än Lunker City och dessutom säljer jiggarna separat á 15 kr/ St...

Kommentera

Cyrill - Jag tror också att det blir allt mer vanligt med utlandsbeställningar när folk inser att det inte är så svårt, tråkigt att det ska vara på det sättet men tex jag som bor på "landet" har ju ett gäng mil till de större butikerna. Då kan man lika gärna köpa från Polen eller England som är både billigare och går nästan fortare ibland än en beställning från sverige.

Kommentera

Bra länk med beskrivning av fisketekniken och en video för tackling

Knepet med palomar knuten verkar vara att man ska ta den lösa änden (tafsdelen) och föra tillbaka den genom kroköglan ner under kroken och på så sätt får man kroken att bättre stå ut 90° från linan.

Kommentera

Ursprungligen postat av cyrill Visa inlägg
            Polen kommer ju ta över om inte svenska butiker tar in fler märken än Lunker City och dessutom säljer jiggarna separat á 15 kr/ St...
            Gammal tråd, men jag måste rekommendera http://www.sportfiskecenter.nu/produkter.php dom säljer jigg styckevis till rätt bra priser, beställde ett gäng därifrån och 2 dagar senare så låg dom i min brevlåda

Kommentera

Det finns ju en krok på willyssportfiske från wmc som har ett lekande igenom krok ögat så den knyts bara med två vanliga fiske kuntar en uppe och en nere sen är det klart för fiske http://www.willyssportfiske.se/p/kro...67291835724c2e

Kommentera

Gummitafsen?

Köpte också ett kit för ett tag sen med korta fjädrande tafsar motsv som ska fästas till vikten för att skapa en bättre studsande rörelse i vattnet. Har jag rätt? Som jag förstod det är det halva grejen med drop-shot då man i princip kan veva utan spöryckningar då ändå vikten hoppar fram delvis pga stenighet och annat på botten när man har dessa tafsar.
                Enligt filmen ovan räcker bara en mindre grov lina skarvad på den som jiggen sitter på.

Ska bli intressant att prova sig fram i detta fiske.

Tack för bra diskussioner.
                ------------------------------------
                Fiskelycka till er alla!

Kommentera

Som jag förstod det är det halva grejen med drop-shot då man i princip kan veva utan spöryckningar då ändå vikten hoppar fram delvis pga stenighet och annat på botten när man har dessa tafsar.
                  Som jag förstår det och använder det så är gummibandet till för att man ska kunna fiska jiggen på en plats under längre tid.
                  Kroken binds på linan inte på gummibandet så när du vevar in kommer inte jiggen att följa gummibandet bara din lina.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av kenwald, 2023-11-23, 15:28
                  6 svar
                  360 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg nephilim  
                  Startad av tubbeg, 2024-04-02, 21:28