Du får åka till de fashionabla Västerortskvarteren i kväll då. Men du kommer ju inte se något - jag kommer ju vara osynlig!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Korda HYBRID
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Joe Visa inläggmer nötningstålig är den i allmänhet inte, men den stora fördelen är att den inte syns - det är det man vill uppnå med FC coated utanpå tafsen. Det spelar nog ingen roll i grumliga skånska sjöar men kan vara av betydelse i klarvattensjöar där karparna är lite försiktigare.
Vad som annars händer är att svärdet på fisket skaver av linan.
Nu är fc dyrt och vid tyngre fiske har det visat sig att det är lite för styvt. Därför använder vi "Hard Nylon" istället, fungerar bra och är lite billigare.
Att man lägger FC över flätlinan måste vara att man får en nötningståligare yta. Det kan väl inte göra så att flätlinan blir osynlig. Med fc coating så måste ju linan bli bra mycket tjockare också.
/Johan
Kommentera
-
Visst är det så att den är nötningståligare, men knappast osynlig.
Sen ska man ha i åtanke att dragstyrkan är baserad på det coatade materialet, är det nån som verkligen testat dragstyrkan på enbart braiden? Den är väldigt tunn iallafall...
Detta är givetvis inget problem så länge man bara strippar den del som bildar håret, men tar man av coatingen framför kroken, för t.ex. nån pop-up presentation, så tänk på att dragstyrkan antagligen försämras.Gädda, karp och sutare... all the way!
Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!
Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar
Kommentera
-
Ursprungligen postat av limnos Visa inläggSå om man sveper in sig i gladpack så blir man osynlig? Det ska jag testa i kväll!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av limnos Visa inläggSå om man sveper in sig i gladpack så blir man osynlig? Det ska jag testa i kväll!gravitate et accuratissime sit virtus
Team Gorilla - Karpsektionen .... No Monkey Business
Kommentera
Foton
Collapse
-
av EsoXLucius75Tjena,
Behöver lite snabb assistans då jag lyckats köpa
några märkliga dubbel hylsor jag...1 Foto-
Kanal: Tackel-/riggtillverkning
2024-10-12, 15:00 -
-
av alfons74Hej!
är det någon som använt Wigglers Big Cork-screw istället för vanlig Beteslås till havsfisket?...2 Foton-
Kanal: Tackel-/riggtillverkning
2024-04-27, 11:18 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av tubbeg, 2024-04-02, 21:28
|
5 svar
284 visningar
0 gillar
|