nu vet jag inte med fluorcarbon men jag vet med nylon lina att när man använt det och haft i solen och annat så kan man efter 3 år typ knäcka linan bit för bit med fingrarna nästan medans samma lina som fått ligga i kökslådan funkade perfekt
( abu nylonlina jag hade par rullar av flera år sen på stugan )
Du kan lugnt köpa dig för ett par års förbrukning tafsarna är jag ganska så säker på om dom får ligga svalt och mörkt.
+ Att jag är inne på andra sommarn med min bunt fluorisar jag gjorde själv julen 2010, funkar kalas fortfarande, kanske pga rätt förvaring.
Men så fort man börjat använda en så börjar dom åldras kan jag tänka mig , jag skulle inte riskera fisk och bete med en tafs jag använt året innan,
har dem legat oanvända mörkt så har inte jag upplevt några problem
( abu nylonlina jag hade par rullar av flera år sen på stugan )
Du kan lugnt köpa dig för ett par års förbrukning tafsarna är jag ganska så säker på om dom får ligga svalt och mörkt.
+ Att jag är inne på andra sommarn med min bunt fluorisar jag gjorde själv julen 2010, funkar kalas fortfarande, kanske pga rätt förvaring.
Men så fort man börjat använda en så börjar dom åldras kan jag tänka mig , jag skulle inte riskera fisk och bete med en tafs jag använt året innan,
har dem legat oanvända mörkt så har inte jag upplevt några problem
Kommentera