Jäkligt grann Danica imitation det där! Borde få den mest gnetiga Röding eller Öring intresserad. Är hela bakkroppen gjord av CDC med fjäder stam och allt? Vilket ving material är det där? Ser inte ut som Jsons.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
dagens fluga
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av wolewoo Visa inläggJag testade att göra den flugan från Flydressings hemsida.
Den var ganska så pillig. Men väldigt rolig att göra.
Om inte, fattar iaf inte jag hur det går till.
Ser pillig ut, men jäkligt fin
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inläggJäkligt grann Danica imitation det där! Borde få den mest gnetiga Röding eller Öring intresserad. Är hela bakkroppen gjord av CDC med fjäder stam och allt? Vilket ving material är det där? Ser inte ut som Jsons.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sittin Visa inläggBlev bakkroppen kryssad (korslagd rib) efterom man enl. beskrivningen ska gå både bak och sedan tillbaka?
Om inte, fattar iaf inte jag hur det går till.
Ser pillig ut, men jäkligt fin
Kommentera
-
Ursprungligen postat av wolewoo Visa inläggJo, bakkroppen är gjord av tre st hela cdcfjädrar. Vingen är från England och heter realwings. Funderar på att köpa Jsons vingar till dun flugorna.
Men jag skulle akta mig för Jsons dagslände vingar om jag var du. De pallar inte trycket så värst länge sedan man kastat litet med flugan. Och får du t.ex. Loon Aquel på dem? Då är de riktigt körda. Nä, de vingarna duger endast till utställnings flugor i mitt tycke iaf.Senast ändrad av Jock Scott; 2015-01-08, 17:34.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av VonElffors Visa inläggKan man inte bara slå ett halvslag längst ut och sedan vända?
Kommentera
-
Jo tjena.
Det här med whipfinish.
När jag kollar på nätet när folk whippar glider tråden igenom looparna som en lungsjuk skulle sugit på tråden. När jag gör samma sak, hackar det nå så förbannat i tråden att jag tror att den ska gå av. Ibland gör den det. Det nyper och släpper helt okontrollerat oavsett om jag tycker mig släppa trycket på tråden.
Tips?
PS. Är ganska säker på att min tråd är ovaxad då den har blivit flugbindartråd istället för vad den var tänkt som. Nämligen strumpstoppartråd
Men å andra sidan har jag sett flugbindare vaxa tråden innan de whippar för att det ska greppa bättre.
Titta gärna på filmen så ni kanske hajar vad jag yrar om.
Då bidrar jag även till "dagens fluga" så jag inte bara kluddar ner tråden
Trevlig helg.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av andreas@ramtveten.se, 2024-08-08, 15:34
|
1 svar
131 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av .art