dagens fluga - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

dagens fluga

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Rekommenderar fortfarande att du går till en riktig affär och kollar på ullen så du verkligen får bra ull, är skittråkigt att behöva skicka tillbaka från en beställning. Om din lokala affär inte har hemma bör dom kunna beställa; det är ju flydressing som är importör.

Flugorna ser fina ut, får du inte fisk på dom där så är det antingen fel på fisken, eller så är det ingen fisk där.
    Med gäddflugor är vikten bara en del av problemet att kasta, utan även luftmotstånd. Dom här flugorna är ju lite som en badmintonboll i luften.
    Har man satt yxan i båten får man ro som fan.

Kommentera

• Det är en hel del marabou och bucktail i dem 2st mörka flugorna så dem blir väldigt fluffiga när dem är trorra, men smala i luften

Modellen på flugorna är bara en kortare/smalare variant mot vad jag brukar fiska med då det inte ska blåsa 10-15s/m

Kommentera

• Det är mest bucktailen jag tänker på, den håller ofta ut flugan bättre än man tror i luften.
        Fiska fluga i 15 sekundmeter är lite lagom riskfyllt (satte en 6/0:a i revbenen i våras). Men vad vore fisket utan lite spänning?
        Har man satt yxan i båten får man ro som fan.

Kommentera

• Det är mindre bucktail i dessa än vad jag brukar ha i mina stora flashflugor, eftersom marabou har ganska bra lyft själv så dem bör vara lättare att använda i vinden än dem andra flugorna som jag har i lådan.

Aj! det e inte roligt när det kommer en kastvind från höger, själv så satte jag en HÖ fluga i ryggen för ett par veckor sedan.

Jag hoppas på att det kommer att blåsa mindre inne i marerna nu i helgen

Kommentera

• Det var ett tag sen nu. en Liten gäddkaramell.
            Click image for larger version

Name:	DSC_0123.jpg
Views:	1
Size:	240,4 KB
ID:	1775652

Kommentera

• Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1414053582060.jpg
Size:	201,6 KB
ID:	1775672

Kommentera

Name:	1414093378994.jpg
Size:	964,5 KB
ID:	1775684

Kommentera

• Rotade fram ett gammalt städ jag haft och köpte lite flugbindningsprylar idag. Har bara bundit typ Mickey Finn och några andra enkla mönster för typ 10 årsen. Tänkte jag skulle försöka göra något i still med pattegrisen för nästa års havsöringsfiske. Grymt roligt, definitivt något jag kommer syssla mer med i vinter!

Click image for larger version

Name:	Fattig grisen.jpg
Size:	52,0 KB
ID:	1775752

Edit: Juste bindbeskrivning är här https://www.youtube.com/watch?v=BiElYtDs6P8

Gjorde som han fast hade inte riktigt samma material. Det jag använde var.

Krok: Gamakatsu F314 #6
                  Tråd: Vit
                  Stjärt: Vit Wolly Bugger marabou och en liten fjäder från ripa som paddel
                  Ögon: Just add H2O Shrimp Eyes
                  Kropp: Senyo Laser Dub pale blue
                  Hackel: Vitt tupphackel
                  Senast ändrad av Motorgoat; 2014-10-30, 00:48.
                  Instagram: Zenfisherman

Kommentera

• Den var juste!
                    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Name:	DSC_0383.jpg
Size:	512,0 KB
ID:	1775778
                      Ännu en kreation.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av andreas@ramtveten.se, 2024-08-08, 15:34
                      1 svar
                      131 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg .art
                      av .art

Arbetar...
                      X