Ser jag fram i mot!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
dagens fluga
Collapse
X
-
Ser grymt trevligt ut. Gillar guld spiralen skarpt!
Det där spöt ihop med en Danielsson original och du är verkligen i mål med en utrustning till det lätta flugfisket.
Åk till en P&T pöl och testa det när det är hyfsat litet vind vet jag. Att bända båge på ett #3 spö är stå päls och väldigt kul.Senast ändrad av Jock Scott; 2013-08-26, 08:51.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Var ju plan på att använda det till nymf och torrt i helgen som var, men det sket ju sig kapitalt med fiske öht tyvärr...
Worst case så blir det en rejäl jungfrutur i oktober, ska till Norrbyströmmen då.
Kan för övrigt varna er övriga: spöbygge är skitkul!Har man satt yxan i båten får man ro som fan.
Kommentera
-
Har man satt yxan i båten får man ro som fan.
Kommentera
-
Lindningarna har du ju fått till bra.
Ska bli intressant att se när du lärt dig att lägga dekortråden i "nedfälld" i spötrådden. Då blir det lite trixigare.
Sätt en Winding check mot korken också så blir det en fin övergång mellan kork och klinga.
Jag brukar lacka med en liten spatel. Om du dessutom målar ringfoten svart med en bra penna så lyser den inte genom tråden.Senast ändrad av Guideline; 2013-08-26, 20:20.A bad days fishing is better than a good day at work.
http://tenkarasverige.blogspot.com/
http://www.salmosalarfishing.se
Kommentera
-
Det är en winding check på, dock bara den man fick med byggsatsen.
Blev ju rätt mycket tråd över, så jag tänkte öva mig lite både på infällda trådar och på bokstavsvävning... hittade ett par bra guider på nätet jag ska titta närmare på.Har man satt yxan i båten får man ro som fan.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av andreas@ramtveten.se, 2024-08-08, 15:34
|
1 svar
131 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av .art