dagens fluga - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

dagens fluga

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
    Nä, nu ska jag lägga av att binda flugor och börja köpa dem av dig och mojoman i stället. Mina ser ut som får skitar i jämförelse.
    hehehe jaadu du får nog köpa dom av wolewoo, har inget o komma med i jämförelse med hans flugor
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

• Kan inte riktigt hålla med dig. Dina flugor är ju kalas fina de med.

Någon som vill köpa ett Stonfo städ, verktyg och en sekretär fylld med flug material?
      Senast ändrad av Jock Scott; 2013-04-28, 20:20.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

• Tack så hjärtlig grbbar. Har haft lite planer på att sälja. Men jag vet inte. Detta är ju min hobby i hobbyn.

Kommentera

• Berömmet förtjänar du. Du skulle att döma av det du har visat definitivt kunna börja att sälja litet flugor vid sidan om. Kanske även göra som flugor.se och ha en "fylld ask" med ett urval för nybörjaren som start kit? De flesta börjar ju sin karriär vid P&T pölarna.

Problemet med att sälja är dock att man i stort sett kan glömma att få betalt för själva arbetstiden om man vill vara konkurrens kraftig?
          Senast ändrad av Jock Scott; 2013-04-28, 21:06.

Kommentera

• Kolla in Leif Ehnströms flugor. Där kan du nog få ett och annat uppslag:

Kommentera

• Igår kväll slog jag mig ner framför städet (som jag så gärna gör på kvällarna). Blev sugen på att binda en
              Damselnymf. Såhär blev mitt resultat.
              Click image for larger version

Name:	SG1L1505.jpg
Views:	1
Size:	188,1 KB
ID:	1767564

Kommentera

• Wolewoo den var ju klockren!

Läcer värre!!!

Kommentera

• Som alla andra flugor du gör....Toppen!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Troll Visa inlägg
                    Ah, borde preciserat lite bättre.. blir gäddfiske. Är cykeltransport som gäller, så det får bli hemma i Linköping.
                    Havsöring i norrköping stod högre på önskelistan, men det blir väldigt bökigt (för att inte tala om dyrt!) att ta pendeln upp och ner..

Så, bättre formulering: vilken av gäddflugorna tror ni mest på så här på vårkanten?
                    Du kan ju tjoa till när suget kommer... Jag bor i lkping oxå och är bilburen. Behöver alltid fler att fiska med

Kommentera

• Will do!
                      Har ju oftast bil, men nu var fru och barn ute på vift med den.
                      Du råkar inte ha tillgång till båt också? :P
                      Har man satt yxan i båten får man ro som fan.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av andreas@ramtveten.se, 2024-08-08, 15:34
                      1 svar
                      131 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg .art
                      av .art

Arbetar...
                      X