dagens fluga - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

dagens fluga

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bidde 4 zonker i en grön nyans

Lite kul att binda de små jäklarna

Kommentera

• Jepp! Zonkers är trevliga att sno ihop. En grön variant kan vara intressant att pröva.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

• Dagens skörd... en gulorange lax/öringfluga för Norrköping, baserad på "jo, men orange och gult och sånt är ju bra så här års, fick en del riktigt fina på det förra veckan" och motsvarande trovärdigheter.. å så lite gäddgodis.
        Flashtuberna är runt 18 cm, baitfishen runt 12.
        Click image for larger version

Name:	IMG_9251.JPG
Views:	1
Size:	645,9 KB
ID:	1767505Click image for larger version

Name:	IMG_9252.jpg
Size:	272,1 KB
ID:	1767506Click image for larger version

Name:	IMG_9253.jpg
Size:	299,8 KB
ID:	1767507Click image for larger version

Name:	IMG_9254.jpg
Size:	249,2 KB
ID:	1767508
        Har man satt yxan i båten får man ro som fan.

Kommentera

• Baitfishen kommer garanterat att locka en o annan slemspett till hugg
          FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
          SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

• Hade jag varit en Gädda eller HÖ? Då hade jag huggt på de där flugorna.

Kommentera

• Tackar och bockar!
              Då är bara den stora frågan vilken man ska satsa på i helgen... Vad skulle ni valt?

Kommentera

• 10.000 Kr frågan det. Båda arterna är ju kul att fiska. Frågan är kanske vilket vatten med mest av hugg villig Gädda eller HÖ du har närmast till?

Eller känn efter när väckarklockan ringer vilken art du känner mest för att fiska just då?
                Senast ändrad av Jock Scott; 2013-04-25, 10:45.

Kommentera

• Havsöring utan tvekan, men om det blir riktigt segfiskat och ingen aktivitet i vattnet skulle jag varva med lite gäddfiske för att få igång adrenalinet lite grann. Vad man än får på kroken är det kul men blir en extra bonus om det är en havsöring
                  FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg

Kommentera

• Ah, borde preciserat lite bättre.. blir gäddfiske. Är cykeltransport som gäller, så det får bli hemma i Linköping.
                    Havsöring i norrköping stod högre på önskelistan, men det blir väldigt bökigt (för att inte tala om dyrt!) att ta pendeln upp och ner..

Så, bättre formulering: vilken av gäddflugorna tror ni mest på så här på vårkanten?

Kommentera

• Jag skulle köra baitfishen, flashflugorna får kanske för livlig snabb gång med tanke på guldskallen, förmodar att du kör med sjunklina, eftersom de ligger vid botten och trycker om de nu inte är några färdig lekta gäddor som frossar i sig allt de ser

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av andreas@ramtveten.se, 2024-08-08, 15:34
                      1 svar
                      131 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg .art
                      av .art

Arbetar...
                      X