Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
dagens fluga
Collapse
X
-
Tjusigt!
Många firrar blir det nog på de där flugorna kommande säsong.
Gläder mig att fler och fler flug bindare visar upp sina kreationer här på forumet! Fin inspiration för de ny bakade bindarna likväl för oss andra som har hållit på ett tag.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Blev minst sagt inspirerad till att ta upp flugbindningen igen efter att ha kikat på några fina kreationer i den här tråden.
Det var länge sen jag band några torrisar så jag tog mig i kragen och knöt en spent spinner, har på tok för få av dom i asken.
Som vanligt är man inte nöjd, bland annat så blev ett av segmenten alldeles för stort och hacklet var för nära vingarna i färg så det försvann bara. Ska göra en gul danica också så då kan jag göra den rätt :-)Kika på min blogg, enjoy!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av HR Visa inläggBlev minst sagt inspirerad till att ta upp flugbindningen igen efter att ha kikat på några fina kreationer i den här tråden.
Det var länge sen jag band några torrisar så jag tog mig i kragen och knöt en spent spinner, har på tok för få av dom i asken.
Som vanligt är man inte nöjd, bland annat så blev ett av segmenten alldeles för stort och hacklet var för nära vingarna i färg så det försvann bara. Ska göra en gul danica också så då kan jag göra den rätt :-)
Håller med fadexer. Du är alldeles för hård mot dig självt.
Är väl alls inget fel på din spent spinner. Jag skulle ha känt mig helt nöjd med den iaf. om jag hade bundit den?Senast ändrad av Jock Scott; 2012-03-08, 20:34.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
-
Ursprungligen postat av HR Visa inläggBlev minst sagt inspirerad till att ta upp flugbindningen igen efter att ha kikat på några fina kreationer i den här tråden.
[ATTACH=CONFIG]38857[/ATTACH]
Som vanligt är man inte nöjd, bland annat så blev ett av segmenten alldeles för stort och hacklet var för nära vingarna i färg så det försvann bara. Ska göra en gul danica också så då kan jag göra den rätt :-)
Jag är nöjd med mina flugor den dagen då den flyger ut över vattnet med egna vingar, men fram till dess får man försöka förbättra och testa sig fram =DFLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös
Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/
Kommentera
-
FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös
Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av andreas@ramtveten.se, 2024-08-08, 15:34
|
1 svar
131 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av .art