Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
dagens fluga
Collapse
X
-
Ja, Banan flugor har man ju sett.
Men till flugfiske?
Var den svår att binda?Senast ändrad av Jock Scott; 2012-12-19, 15:38.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös
Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/
Kommentera
-
Man får fisk på en krok som man bara binder fast lite päls eller dubbing på, de flesta flugorna som görs är för att behaga det mänskliga ögat inte fiskensFLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös
Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/
Kommentera
-
Stämmer nog bra det. Jag såg för några månader sedan ett video klipp från en kille på Edge forumet som har en egen damm med båge i. Han band fast en stor tuss rött poly garn som i stort sett likande en bläckfisk eller en golv mopp. Han hade hugg i stort sett i varje kast!
Det är sådant som får en att undra varför man anstränger sig att binda så noggranna imitationer man kan?
Det var så att jag efter att ha sett detta video klipp, önskade att jag aldrig hade sett det. Man fick sina illusioner något naggade i kanten kan man säga.Senast ändrad av Jock Scott; 2012-12-22, 20:38.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Jag har varit med i fellera tillfälle när man rensade RB och hittade cigarettfilter i magsäcken, så det är sant att fisken ibland kan ta konstiga saker och" flugor "för den delen.
På andra sidan, hur ofta har man varit med att ingen hade fått fisk för utom den där gubben som hade den där flugan på tafsen.
Ja mina vänner fisken är ingen intelligent varelse, men underligt är han.Senast ändrad av Mickefinn; 2012-12-23, 10:43.
Kommentera
-
Gillar själv att fiska med gamla klassiker. Här en film om de lite halvglömda våtflugorna och hur man fiskar dem. Klart sevärd
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av andreas@ramtveten.se, 2024-08-08, 15:34
|
1 svar
131 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av .art