dagens fluga - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

dagens fluga

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg
    WOW, måste nog köpa en tweed outfit innan man klampar in på denna gräsmatta

Vanligtvis så är det myrmark jag kliver i för att få lite spelrum bakåt, ibland står man upp till knäna i nån sörja för att få ut flugan utan att behöva rolla ut linan.

Är jag nere i malmö kommer jag garanterat prova denna lilla pöl
    Ja, där kan man spatsera runt med spöt under armen och tweed kavaj etc. utan att känna sig bort kommen om man så vill? Om du kollar in Myrorna och andra second hand / loppis butiker i Malmö? Så kan du nog säkert ekipera dig billigt i tweed.

Ett stort vind skydd med eldstad finns + bajamaja och en ho med vatten kran för att rensa fisken i. På helgerna, är det bemannat i vakt stugan. Då säljs det korv med bröd att grilla, läsk, kaffe, och flugor t.ex. Vardagar, är det kort automat som gäller.

Bänkar, finnes runt hela dammen att sitta och vila på eller fiske ljuga med någon med fiskare från. Liksom handikapp anpassade kast bryggor vid vakt kontoret.

Här kan man ana vakt kuren och vind skyddet i detta foto. Den här delen / kanten av dammen brukar vara bra kvälls tid. Är en sjögräs bank ca. 10 m ut som firren gärna jagar godis i då.

En stämnings bild med vy bort mot viken med utloppet.

Just där "stämnings bilden" togs så stod jag och drillade denna firre förra hösten. En typisk Björka båge i ypperlig kondition. Det står alltid fisk under denna brygga, som emellanåt tar sig en tur ut i viken för att äta.

Senast ändrad av Jock Scott; 2012-05-25, 09:58.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

• Enormt fint och av bilderna att döma välskött område. Blir nog ett besök där om man har vägarna förbi
      Senast ändrad av Wadman; 2012-05-25, 14:51.

Kommentera

• Gör så! Det är det väl värt. PM'a mig om du vill? Så ska jag försöka att möta upp. Ska dit i morgon. Kan inte hålla mig längre nu när torrfluge fisket är riktigt bra där.

Kvälls fisket, just när solen har droppat ned bakom träd topparna är grymt trevligt.
        Och vaken börjar krypa närmare land.
        Senast ändrad av Jock Scott; 2012-05-25, 20:35.

Kommentera

• Click image for larger version

Name:	12050129.jpg
Views:	1
Size:	502,7 KB
ID:	1762856

Lite nya skalbaggar, modell större samt en liten vit antron puff så det är lätta att se dagar då det blåser lite extra på sjön
          FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
          SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

• De där blir mums för firren! I synnerhet på sen hösten när första frost nätterna har satt in.

Kommentera

• i helgen såg vi bågarna vaka riktigt nära stranden. Efter att man rensat en kollade vi innehållet i magen. Ett gäng skalbaggar och en myra. Kraftiga vindar hade nog blåst ner en hel del godis åt firrarna denna dag
              FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg

Kommentera

• Jodå, hård och byig vind kan vara både en förbannelse och en välsignelse för flugfiskaren. Slag regn kan ha samma verkan det med. Har sett dagsländor m.fl. vingade insekter ligga som limmande på ytan efter ett kraftigt skyfall.

Så det ligger väl något i det gamla talesättet att regn kan vara bra fiske väder.
                Senast ändrad av Jock Scott; 2012-05-28, 21:52.

Kommentera

• Click image for larger version

Name:	12050177.jpg
Views:	1
Size:	556,9 KB
ID:	1762875

Lite grodyngel stod på menyn idag, efter sista trippen så insåg jag att denna imitation fattades i asken, så nu är den biten garderad =D

Kommentera

• De där ser spännande ut! Men nu måste du väl ändå ha täckt in alla nischer vad det gäller flugor för dina kommande tripper?

Kommentera

• Njaaee man får väl se vad man hittar nästa tripp.....kom på redan nu en fluga som måste göras, corixa

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av andreas@ramtveten.se, 2024-08-08, 15:34
                      1 svar
                      131 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg .art
                      av .art

Arbetar...
                      X