Ursprungligen postat av nilofgren
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
dagens fluga
Collapse
X
-
J:son kvalitetstest
J:son Ultimate Speed Test
" Gubben " har ju humor, men prova inte detta själva!
Kommentera
-
Kommentera
-
Efter att ha sett "Tie TV - Deer Hair Mouse - Andreas Andersson" på youtube https://www.youtube.com/watch?v=AHAGrBGo1Ys bestämde jag mig för att testa göra en sån.
Testade först binda på en universal predator x 2/0 krok som han använder i filmen men tyckte den va för stor. Jag hade tänkt testa denna lilla mus på sommarabborre och se om dom nappar så jag bytte till en attitude streamer #4 krok istället. Efter ett antal misslyckade försök börja de bli bättre och bättre, så här är den jag gjorde igår.
Skulle vilja testa fästa något i svansen på den, typ en liten spinnarskked som snurrar eller något för å reta abborren lite extra. Har testat fästa en magic head i svansen (ja vet att dom ska sitta längst fram egentligen
) men det hände nada med den. Någon som har något annat tips?
Kommentera
-
Kommentera
-
Kan tänka det. Ser ut som en svart Nattslända puppa eller Bäckslända nymf. Ger ju en fin siluett mot himlen också.Ursprungligen postat av T-fish Visa inläggEn grymt bra fluga på harr i Norrland Black Knight
[ATTACH=CONFIG]86735[/ATTACH]What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

)
Kommentera