dagens fluga - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

dagens fluga

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
    Snygga! Ja, ratar borren de där flugorna? Då är det något allvarligt fel på fisken.
    Tackar, hoppas dock inte kroken är för stor. 2/0 då det var den enda jag hade hemma.

Kommentera

• Ska nog vara stor borre i så fall. 2/0 är ju en bra storlek för Gädd fisket annars. Till Abborre, så är streamer #8 en bra allaround storlek till fisk imitationer.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

• Abborrar är glupska så ska knappast vara något problem. Jämför med jiggar där kör man ju ofta 4/0 krokar. Så kör hört.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
          Ska nog vara stor borre i så fall. 2/0 är ju en bra storlek för Gädd fisket annars. Till Abborre, så är streamer #8 en bra allaround storlek till fisk imitationer.
          Det är dom stora jag är ute efter
          Tusenbrödrarna gillar små wollybuggers väldigt mycket har jag märkt.

Kommentera

• Ha, ha, ha! Ok. då förstår jag.

Kommentera

• Var ute ikväll med kompisen. Han inledde med en fet gäddfluga på 4/0 krok. Blev borrar på den. Själv körde jag med en decimeter stor spejräks samt en 14 cm bucktail streamer. Landande själv 20-30 borrar på ett par timmar. Inga riktigt stora men fin size.

Kommentera

• Lät som du och kompisen hade en riktigt givande fiske tripp. Man behöver ju inte fånga några ubåtar till firrar för att ha det kul vid vattnet.

Kommentera

• Absolut, fiskeupplevelse räknas inte i gram. Däremot tackar jag inte nej till några riktiga ubåtar. Abborreflugfiske är ruggigt skoj och när de simmar i fullfart mot botten blir det ruggig böj i spöna. Ofta är fisket riktigt tacksamt och gårdagens fiske var absolut inte märkvärdigt alls. Tyvärr börjar det bli mörkt tidigt så detta var kanske sista "AW"-passet efter de randiga i år.

Kommentera

• Nej, vem tackar nej till en sådan firre då och då?

Abborren, är en kul "flugfisk". De är ju ena avundsjuka rackare om någon i gänget hittar något ätbart. Så kan man bara hålla ihop stimmet? Då får man sig ett riktigt skit fiske som du vet. Jag hoppas på att det blir en riktig vinter här i Skåne i år. Var länge sedan man vädrade pimpel grejorna nu.

Men det är ju trist att flugfiske säsongen snart är över...Iaf. torrfluga delen av det hela. Snart dags att plocka fram sjunk linan och streamer asken igen.

Kommentera

• Det va ju ett tag sen man satt vid städet, värmde upp med en craft fur-räka.

Click image for larger version

Name:	CraftFur Shrimp.jpg
Views:	1
Size:	267,2 KB
ID:	1779392

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av andreas@ramtveten.se, 2024-08-08, 15:34
                      1 svar
                      131 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg .art
                      av .art

Arbetar...
                      X