dagens fluga - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

dagens fluga

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tjohej hade lite tid övers imorse så jag fotade några av mina senaste "kreationer" vid bindstädet.

Click image for larger version

Name:	IMG_9151.jpg
Views:	1
Size:	206,3 KB
ID:	1762081

Name:	IMG_9160.jpg
Size:	210,9 KB
ID:	1762082

Name:	IMG_9162.jpg
Size:	227,4 KB
ID:	1762080

Name:	IMG_9164.jpg
Size:	221,1 KB
ID:	1762083

Name:	IMG_9165.jpg
Size:	258,6 KB
ID:	1762084

Name:	IMG_9167.jpg
Size:	230,8 KB
ID:	1762085

Name:	IMG_9169.jpg
Views:	2
Size:	243,2 KB
ID:	1762086

Kommentera

• Tjusigt!

Många firrar blir det nog på de där flugorna kommande säsong.

Gläder mig att fler och fler flug bindare visar upp sina kreationer här på forumet! Fin inspiration för de ny bakade bindarna likväl för oss andra som har hållit på ett tag.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

• Blev minst sagt inspirerad till att ta upp flugbindningen igen efter att ha kikat på några fina kreationer i den här tråden.

Det var länge sen jag band några torrisar så jag tog mig i kragen och knöt en spent spinner, har på tok för få av dom i asken.

Name:	spent spinner.jpg
Size:	237,5 KB
ID:	1762089

Som vanligt är man inte nöjd, bland annat så blev ett av segmenten alldeles för stort och hacklet var för nära vingarna i färg så det försvann bara. Ska göra en gul danica också så då kan jag göra den rätt :-)
        Kika på min blogg, enjoy!

Kommentera

• din spentspinner blev ju riktigt bra . tror int fisken är lika kritiskt som man själv ibland kan va.

edit: testa just själv att binda en dagslända med tillhörande "svans" mislykades fatalt.
          Senast ändrad av fadexer; 2012-03-08, 19:59.

Kommentera

• Ursprungligen postat av HR Visa inlägg
            Blev minst sagt inspirerad till att ta upp flugbindningen igen efter att ha kikat på några fina kreationer i den här tråden.

Det var länge sen jag band några torrisar så jag tog mig i kragen och knöt en spent spinner, har på tok för få av dom i asken.

Som vanligt är man inte nöjd, bland annat så blev ett av segmenten alldeles för stort och hacklet var för nära vingarna i färg så det försvann bara. Ska göra en gul danica också så då kan jag göra den rätt :-)

Håller med fadexer. Du är alldeles för hård mot dig självt.

Är väl alls inget fel på din spent spinner. Jag skulle ha känt mig helt nöjd med den iaf. om jag hade bundit den?
            Senast ändrad av Jock Scott; 2012-03-08, 20:34.

Kommentera

• Tackar så hjärtligast Missta mig inte, jag tycker också den blev bra men jag lyfte nog fram det negativa lite för mycket. Jag skulle kanske egentligen sagt att jag inte är helt nöjd. Men å andra sidan så är kritik det bästa sättet att utvecklas.
              Kika på min blogg, enjoy!

Kommentera

• Citat: Men å andra sidan så är kritik det bästa sättet att utvecklas. #

Sant det. Konstruktiv kritik är bara av godo.

Varsågod.

Kommentera

• Ursprungligen postat av HR Visa inlägg
                  Blev minst sagt inspirerad till att ta upp flugbindningen igen efter att ha kikat på några fina kreationer i den här tråden.

[ATTACH=CONFIG]38857[/ATTACH]

den där flugan fungerar garanterat utan större problem, men du har väl lite samma problem somjag aldrig riktigt nöjd med flugan.

Jag är nöjd med mina flugor den dagen då den flyger ut över vattnet med egna vingar, men fram till dess får man försöka förbättra och testa sig fram =D
                  FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
                  SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

• tråkig fredag kväll, band upp ett gäng F-fly varianter storlek 14 och 16. Sen såg man sina E-12 i asken o då slog tanken varför inte testa med cdc hackel. här är resultatet, Mojos CDC-12

Name:	12030057.jpg
Size:	741,3 KB
ID:	1762098
                    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
                    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

• Kul med en ny variant på E 12:an. Du får berätta sedan hur den funkade?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av andreas@ramtveten.se, 2024-08-08, 15:34
                      1 svar
                      131 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg .art
                      av .art

Arbetar...
                      X