Kan nog vara så att din kamera kör med ett fil system på filmerna som är rätt stort. Pröva att hitta en gratis film konverterare från den fil typen till AVI fil i stället. AVI, är ju film filernas MP3 fil och tar mindre plats än de flesta andra. Höger klicka på den film filen du har nu och välj "egenskaper" Då ser du vilket fil format det är? Du får dock räkna med en något lägre bild kvalitet i AVi formatet , eftersom filmen komprimeras.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
dagens fluga
Collapse
X
-
Senast ändrad av Jock Scott; 2014-02-11, 19:41.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
-
Mera godis av alla möjliga sorter.
Börjar med lite gummibensnymfer
Följer upp med lite gäddgodis, börjar äntligen få ett lager man kan ta av när det ska säljas, så slipper man panikbinda hela tiden. Enligt rådande plan är jag ca halvvägs på det lagret
Till höger har vi ytterligare ett experiment. Innan jag lyckades hitta ett får på IKEA så hade jag ont om bra sculpin wool; testade med Farrar Blend syntetsmörja för baitfish, funkade riktigt bra.
Testade också med ren slinky fibre, men det blev mest skit utav.
Sen tänkte jag så här: kan man göra en gummibens-zonker på waddingtonkrok till lax och havsöring, så kan man göra det för gädda.
Nu blev det på zonkers av craft fur, som ju inte blir lika tunga som riktig päls, och 55mm waddington. Blir till att testa så fort man kommer åt.
Har man satt yxan i båten får man ro som fan.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Troll Visa inläggLite godis till vårfisket.
Rubber buggers #12, bäcksländenymfer modell enorm, #6.
[ATTACH=CONFIG]64190[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]64192[/ATTACH]
Gillar dina nymfer, ser giftiga ut. Vad har du använt för material till kroppen o ryggen?
Kommentera
-
Kroppen: nymph skin + Letraset ProMarkers (umber och black)
Ryggsköld: raffia-substitut, mörkbrun
Thorax: hare's ice dub.
Dom här är lite lättare att få detalj på än de vanliga (dvs svenska), råkade läsa ett amerikanskt mönster, dvs krokstorlek 6 i detta fall.Har man satt yxan i båten får man ro som fan.
Kommentera
-
går de att binda på "stora" krokar går det även att binda på små.....blir bara lite mer jobb för nervernaFLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös
Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/
Kommentera
-
Jo, precis.
Har några #12or också, men inte på så skarp bild.
Sen är ju omställningen från gäddflugor till krokflugor rätt så trög.
Band upp några CDCvingade små torrisar igårkväll. Visst gick det ok även ner till #16, men tassarna känns ändå som en klase falukorvar...Har man satt yxan i båten får man ro som fan.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av andreas@ramtveten.se, 2024-08-08, 15:34
|
1 svar
131 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av .art