Flugbindningsstäd !!? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugbindningsstäd !!?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

synd att sånt gick på så mycke . men de första du visa va riktigt fina och ja tror det blir en av dem
    jag har testat norvise kropparna och dem du visa och dem har blivit riktigt fina men de som va, att mitt städ gick sönt så kunde inte fixa det. därför blir de ett nytt innan man kan börja göra dem finare flugorna igen .

Kommentera

Ja, de allra bästa städen kostar skjortan. Men det är knappast meningsfullt att köpa ett 2000:- + städ om du inte är proffs bindare och lever på ditt bindande. Eller tycker att det är värt att satsa de pengarna för att få ett städ som håller X antal år. Du klarar dig gott i de flesta fall på städ runt 1000:-. Och som sagt, om du tar Spider eller Danica städet? Så har du iaf ett pålitligt städ som grund för ditt bindande. En riktigt bra sax med smala käftar ....Från Dr. Slick t.ex. för fin liret när du trimmar hår och fjäder, är också ett viktigt redskap. Ha någon billig, Indisk sax till att klippa hårda material med.

Visst, en riktigt bra sax kostar mellan 100:- och 200:-. Men så håller de skärpan bra också. Min Dr. Slick Arrow ( Ca 130:- ), som jag har haft i nästan 1 1/2 år nu. Den klipper / trimmar fjäder och hår lika bra som när den var ny.

Billiga Indiska saxar förlorar skärpan ganska fort. Och de fin klipper inte lika bra ute i spetsen av skären som en bra flug bindar sax gör.

Saxar med böjda skär är lättare att komma riktigt nära med än de som har raka.
      Senast ändrad av Jock Scott; 2011-09-16, 11:26.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Jag lägger väl upp mitt igen här då.

Senast ändrad av Guideline; 2011-09-16, 16:13.
        A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Får jag oväntat in en större summa pengar någon gång? Då ska jag köpa ett sådant städ jag med.
          What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

ojäklar den va ju sjukt lyxig
            jo jag håller med, och först kanske man borde vänta tills man har ett fast jobb

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av andreas@ramtveten.se, 2024-08-08, 15:34
            1 svar
            137 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg .art
            av .art

Arbetar...
            X