Vilket städ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilket städ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vilket städ?

Tjenare, Fiskesnack. Det var ett tag sen sist.

Jag har bestämmt mig för att köpa ett nytt flugbindningsstäd. Mitt förra var något skit från ett startkit (vilket var ett mycket dåligt inköp) och har nu slitits sönder.

Jag har kollat lite på wittlock.se och har hittat lite olika städ. Ett jag föll för var Regent classic (http://www.wittlock.se/sv/flugbindni...-pedestal.html) och Regent classic vise (http://www.wittlock.se/sv/flugbindni...ssic-vise.html). Är dessa något att ha?

Tack i förväg + =

Hej!

Regent Vice är ett mycket prisvärt städ. Säkert det bästa under 1000:- faktiskt.

Det här är dock vassare men kostar då en slant i gengäld:

Spider städet, sägs vara det mest prisvärda städet under 2000:-

Alla som köpt det verkar nöjda iaf.

EDIT.

Tänk på att om du funderar på Regent vice? Att det funkar bra ned till krok 16. Sedan blir den ganska breda chucken något för klumpig att binda på för att det ska kännas bra.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2011-07-04, 18:43.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Bra tips som alltid, Jock. Tack!

Kommentera

Varsågod.

Du blir nog nöjd vilket städ du än köper av dessa 2? Visserligen har väl Odyssey Spider städet längre livs längd om det är något du väger in vid köpet? Och som sagt att det tar mindre krok då. Men Regent städet jag har, är nu ca 5 år gammalt. Visserligen börjar den bli litet "släpp hänt" med #14 och #16 krok. Men 5 års intensivt bindande och fortfarande fungerar skapligt är ju ett gott betyg för ett så pass billigt städ. Mitt nästa städ blir ett Spider.
        Senast ändrad av Jock Scott; 2011-07-04, 19:05.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Jag tycker att Regentstädet är rent för klumpigt, sen är det problem när du skall snurra runt flugan. Den håller sig inte i samma plan, för min del skulle jag köpa ett sådant här städ (själv kör jag med ett Monegroose i samma stuk, men bättre kvalite). Detta städ släpper aldrig greppet pågrund av att det går att justera efter varje krokstorlek.

Tumlaren
          trolling är livet

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
          X