Havsöring i sthlms skärgård - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöring i sthlms skärgård

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Har hört att de brukar stå folk vid sweischerbadet (stavning, hej kom och hjälp mig? ) längs med stränderna ska det stå fisk, sedan har vi våra små smultronställen där det är svårt att komma in med båt, men ännusvårare att kaste, men vi har lyckats och fått fisk. Så jag behöver hjälp med flugor ^_^

Kommentera

Det brukar stå folk vid ön bredvid schweizerdalen, jobbigt namn förövrigt, låter som o man vore fast i nån slags tobleronefälla. Vad jag sett står de på dalarösidan mest. De flesta jag sett är spinnfiskare dock. Dom som står på båtbryggan vid båtklubben metar sik. Runt sandemar har jag sett en del flugisar, alla i rejäla vadarstövlar eller flytring. Sandemar är ett fågelskyddsområde så en del områden där är skyddade .Skälsåker camping kanske funkar med. Finns en sten en bit ut från sandstranden på något ställe där som tydligen är en magnet.

micke

Kommentera

Det jag menade var om det var någon som brukar flugfiska vid schweizerbadet, har haft för mig att någon sade det. Och min far har sagt att de brukar stå i kanalen och fiska H-öring, är detta sant? Eller fiskar de efter något annat?

Kommentera

Ursprungligen postat av Jack91 Visa inlägg
          http://www.youtube.com/watch?v=nIbtIvX6-vY detta är sådana jag menar, jag själv som binder, dålig kvalitet, men sådana i olika färger altså? och hur gör man lättast imitationer av spigg och tobis?
          Det ser fint ut, kör med storlekar i 6-8 så blir det kanon. Zonker passar bra som imitation till både spigg och tobis. Men är du ute efter lite mer perfektion är Dansken perfekt som spigg och Nynäs grym som tobis. Jag slänger in en länk med bindbeskrivning. Affären i fråga är för övrigt väldigt bra med ett brett utbud och personalen hjälper gärna till och visar hur man binder en fluga mm.

http://stockholmsflugfiskecenter.se/manadensfluga/

Kommentera

Eller förresten så kanske dina flugor blir för tunga. Testa med att använda remsan som en vinge. Som fronthackel klippte jag bort lite hår och satte i dubbingsnurran. Men det går ju även bra med ett mjukt hönshackel.

http://www.edgeforum.com/index.php?s...=180&start=180

Kommentera

Jag lånar tråden lite. Går det mkt havsöring runt ornö?
              sigpic

Kommentera

Var och införskaffat mig lite olivgrön zonker idag och fick tipps om att bara ha det på ryggen så att säga, och et glittrig ( tub? ) att göra småfisk ut av. ^^

Kommentera

Läs havsöringstråden ifrån stockholmsområdet på edgeflyfishing.com så ska du se att du får veta det mesta

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av andreas@ramtveten.se, 2024-08-08, 15:34
                  1 svar
                  146 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg .art
                  av .art

Arbetar...
                  X