Bindtråd! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bindtråd!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bindtråd!

Hejsan!

Har hållt på med bindning ett par år nu.

Har bara kört med svart bindtråd, och funkat skitbra. Men för ett tag sen köpte jag in några andra färger. Kul att kombinera lite eller hur..

Hur som helst. Den svarta tråden är EN tråd, dem färgade eller de andra färgerna, Grön,Gul,Röd m.m.är flera trådar i en tråd, Som ett muskelfiber. (flera trådar.

Och denna tråd går skitlätt av när man binder.. (Riktigt jobbigt, Speciellt i ett kritiskt skede. Som typ huvudet på Flugan.. Rätt irriterande.

Är det fler som har upplevt det här, skriv gärna, och vad gjorde ni åt saken. Ska man byta trådhållare, eller kasta den nya rullen eller gå tillbaka till affären där man köpte den och klaga.. Är de så att trådarna har blivit sämre bara eller..

Har använt dena hållare med tumgrepp på! As skön att binda med. Eller ska man ha en keramisk hållare.

Jag vet inte kom med förslag..

Mvh Martin
    [FONT="Comic Sans MS"]Thats all for now folks...[/FONT]

Skippa de vaxade trådarna och skaffa en keramisk trådrullehållare. Själv kör jag bara med Benechi 14/0 vit och svart i stort sätt, förutom till muddlers då det blir en 6/0 eller motsvarande. Till de allra minsta flugorna blir det UNI 18/0 vit som går ypperligt att färga med en vanlig spritpenna till valfri färg.

mvh Henke
    Fish On!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av andreas@ramtveten.se, 2024-08-08, 15:34
    1 svar
    131 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg .art
    av .art

Arbetar...
    X