Tips på litteratur? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på litteratur?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips på litteratur?

Hej!

Funderar på att bättra på mina flugbindningskunskaper. Är på jakt efter lite nya böcker (för mig nya) om flugfiske.... är det några som har lite matnyttiga tips?

Gärna tips på litteratur som rör bindning av moderna laxflugor, fiskar numera nästan helt uteslutande med tubflugor. Gillar inte att fiska med/ binda klassiska laxflugor (Eftersom dessa allt för ofta kräver att man skaffar exotiska fjädrar mm.).

Är inte nybörjare... så har inte personligen nytta av litteraturtips som rör det mest grundläggande.

MVH Fredrik

PS Har lite dålig koll på vad som erbjuds på Engelska, Danska och Norska (Tyska kan jag bara litegrann så det är så att säga mindre intressant).

Vilken typ utav böcker är du ute efter, såna som grundläggande går igenom bindtekniker, eller mest "mönsterbankar" ?

Kommentera

Man kan binda grymt många klassiker utan att gå in på utrotningshotade arter, så du vet.

Kommentera

flugbindarens handbok!

Kommentera

Om du vill ha en RIKTIGT bra bok så ska du köpa "Flugbindning på mitt sätt" det är värsta flugbindarbibeln

Kommentera

Ursprungligen postat av Jolle96 Visa inlägg
            Om du vill ha en RIKTIGT bra bok så ska du köpa "Flugbindning på mitt sätt" det är värsta flugbindarbibeln
            Kan bara hålla med Jolle sen tycker jag att Westrins fjällflugor är bra.
            www.kronos.pixbox.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av andreas@ramtveten.se, 2024-08-08, 15:34
            1 svar
            161 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg .art
            av .art

Arbetar...
            X