Söker flugbindare. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Söker flugbindare.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Söker flugbindare.

Hejsan. Jag söker kunniga flugbindare.
    Skall öppna en web sida med flugor m.m. till salu.
    Än är vi bara 2 st som binder så det behövs flera.
    Är du intresserad?

Skicka ett PM till mig

tack & på återseende.

Om du menar att du vill ha en som binder flugor för att sälja så är jag inte intresserad. Tror inte ni kommer att få nån lönsamhet men lycka till.
    A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Ingen lönsamhet? vad menar du?

Kommentera

Jag är jävligtgrym på att göra balsaflugor om de skulle va nåt?

Kommentera

Ursprungligen postat av Fredrik12 Visa inlägg
          Ingen lönsamhet? vad menar du?
          För att man måste binda som en gnu på krack för att tjäna stålar. Helst ska man inte ha nått jobb (för typ alla jobb ger mer timlön) och så ska man klara av att göra kanske tex 200 haröra i sträck.

Mao det är inte det minsta roligt.

Dessutom dödar det ens intresse om man har det som hobby. Tro mig, jag var ytterst nära att lägga av att binda flugor efter en stor order med fast deadline jag hade för ett gäng år sen.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
            För att man måste binda som en gnu på krack för att tjäna stålar. Helst ska man inte ha nått jobb (för typ alla jobb ger mer timlön) och så ska man klara av att göra kanske tex 200 haröra i sträck.

Mao det är inte det minsta roligt.

Dessutom dödar det ens intresse om man har det som hobby. Tro mig, jag var ytterst nära att lägga av att binda flugor efter en stor order med fast deadline jag hade för ett gäng år sen.
            Säljer numer bara mina klassiska flugor då och då. Oftast till folk jag känner som jag vet uppskattar dom.

Binder dock sällan numer, material (tid och pengar) tryter.

Kommentera

Eller så har man 10-20 som binder, så blir de tinte så mkt/perman

Kommentera

Ursprungligen postat av Fredrik12 Visa inlägg
                Eller så har man 10-20 som binder, så blir de tinte så mkt/perman
                Tjena! Nej inte lika mycket tid per person men det går väl inte fortare per fluga?
                Och jag gissar på att många flugor blir det så därför lär det gå åt en himla massa flubindare ist! =)

Kommentera

Tycker att 10 kr som många tar för flugor är sjukt billigt. (Beror på krok osv givetvis..)
                  Man ser framför sig hur 100 indier sitter och tokbinder i 16 timmar om dagen.
                  Följ bloggen!:
                  "Snipkungens blogg"
                  ¸¸.·´¯`·...¸><((((º>

-1700 + bilder i fiskedagboken!
                  -Steg för steg på Spinnfluga!
                  -Steg för steg på magnumspinnare!
                  -Steg för steg på gäddfluga!

Kommentera

Ja det är fan _helt_ omöjligt att få rull på det utan att ha 100 indier eller iaf folk med vansinnigt mycket lägre lön än här. Om man tänker att man binder en fluga på 3 minuter (?) om man är snabb som attans och har förberett och organiserat material innan. Då blir det 20 flugor på en timme. Det är ett rätt orimligt antal under en hel dag men det kanske kan gå ett litet tag om man är sjukt motiverad. Hur som hellst blir det då 200 flugor på en hel dag om man jobbar 10h per dag. Sen säljer man dem för 8 spänn styck typ om man skall konkurera med typ flugor.se det blir då 1600 spänn på en dag. Kan man räkna på att materialet per fluga kostar 1.50 med krok osv, då blire 1300 spänn kvar, till det kommer 2h paketering. Så 1300 spänn för 12h arbetstid. Till det kommer kostnaden av att driva webshoppen samt kostnader för flugor man inte säljer, givet att man inte säljer på beställning vilket i sig innnebär problem att ha kapacitet som sitter och väntar på beställningar.....däremot som hobbygrej för att finansiera sitt eget material lr nåt kan det ju va juste, eller om man kan sälja till kompisar å få dem att betala dyrt.
                    När drar vi?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av andreas@ramtveten.se, 2024-08-08, 15:34
                    1 svar
                    131 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg .art
                    av .art

Arbetar...
                    X