hjälp med fronthackel - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hjälp med fronthackel

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• hjälp med fronthackel

Halloj!
    har en riktig nybörjar fråga här hur gör man för att fronhacklet på flugorna ska ligga snett bakåt och inte spreta rakt ut från flugan som på en torrfluga?

Ursprungligen postat av jeppe-
    Halloj!
    har en riktig nybörjar fråga här hur gör man för att fronhacklet på flugorna ska ligga snett bakåt och inte spreta rakt ut från flugan som på en torrfluga?
    Håll det bakåt mellan fingrarna och bind ner det med bindtråden..hepp!!

Kommentera

är det våtflugor så används bäst sparsamt med hönshackle..

Kommentera

Ursprungligen postat av hmm
        är det våtflugor så används bäst sparsamt med hönshackle..
        Du menar tupphacklet va?

Kommentera

Nej, till våtflugor använder du helst hönshackel, då dessa är mjukare än tupphackel. rör sig bättre i vattnet.
          Tumlaren
          trolling är livet

Kommentera

Ursprungligen postat av Tumlaren
            Nej, till våtflugor använder du helst hönshackel, då dessa är mjukare än tupphackel. rör sig bättre i vattnet.
            Tumlaren
            Jo det är jag väl medveten om.Men att man skulle använda hönshacklet sparsamt till våtflugorna har jag lite svårt att förstå...

Kommentera

Ursprungligen postat av jeppe-
              Halloj!

okey det första du ska göra är att ta o skaffa dig bra nackar som mets/hoffman/whiting helt klart de bästa nackarna du kan ha till torr/våt flugor inge indiskt skräp nu lägg hellre en 600 kr så får du en split neck från whiting med 2 halvor från två nackar olika färger o där har du helt klart de bästa hacklet långa o fina fjädrar med perfekta fibrer . vissa fjädrar är naturligt böjda dem ska du hitta o använda o sedan bara använda fingrarna svårare än så är de inte . träna lite grann o voila el perfekto flugo !
              http://www.screamers.se

Kommentera

Ursprungligen postat av ruskis
                Jo det är jag väl medveten om.Men att man skulle använda hönshacklet sparsamt till våtflugorna har jag lite svårt att förstå...

De flesta våtflugor är överdressade, de har för mycket hackel ett eller två varv runt kroken räcker, dels rör de sig bättre och sedan sjunker de fortare.
                Tumlaren
                trolling är livet

Kommentera

Ursprungligen postat av ruskis

skönt att se det finns dem som kan hjälpa dig oooh store fiske gud
                  Hellre fiskbonkare än hycklande djurplågare

Kommentera

Ursprungligen postat av Rödingen
                    skönt att se det finns dem som kan hjälpa dig oooh store fiske gud
                    Till skillnad från dig så frågar jag gärna,OCH lyssnar!
                    Du är på gränsen till imbecill Rödingen,har lite svårt för att ta dig på allvar.Om
                    det är ett medvetet val från din sida att provocera här på FS vet jag inte,men
                    mig gör du inte speciellt irriterad längre.För jag börjar ana någon form av lyte i ditt sätt att vara och formulera dig.Dock märks det att jag gjort någon form av intryck på dig då du tar dig tiden att skriva till alla mina bilder och inlägg i hopp om att provocera mig.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av andreas@ramtveten.se, 2024-08-08, 15:34
                    1 svar
                    136 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg .art
                    av .art

Arbetar...
                    X