hjälp med fronthackel - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hjälp med fronthackel

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av ruskis
    Till skillnad från dig så frågar jag gärna,OCH lyssnar!
    Du är på gränsen till imbecill Rödingen,har lite svårt för att ta dig på allvar.Om
    det är ett medvetet val från din sida att provocera här på FS vet jag inte,men
    mig gör du inte speciellt irriterad längre.För jag börjar ana någon form av lyte i ditt sätt att vara och formulera dig.Dock märks det att jag gjort någon form av intryck på dig då du tar dig tiden att skriva till alla mina bilder och inlägg i hopp om att provocera mig.

jsså men du irriterar då mig nå fruktansvärt,så nu vet du det om du inte visste det innan. sen det där med provoceringen var det allt du som drog igång med självfallet provocerar jag tillbaka om jag blivit provocerad
    Hellre fiskbonkare än hycklande djurplågare

Kommentera

Ursprungligen postat av jeppe-
      Halloj!
      har en riktig nybörjar fråga här hur gör man för att fronhacklet på flugorna ska ligga snett bakåt och inte spreta rakt ut från flugan som på en torrfluga?
      Dubblera hacklet så blir det bra...du får googla fram hur du ska göra då en beskrivning utan bilder är hopplös att göra...
      Life suck's, then you die....

Kommentera

Jag har fått lära mig att binda in hacklet med 'spetsen' först så ska det lägga sig bakåt.

Kommentera

Bind in i spetsen och dubblera det, svårare är det inte. Dvs stryk fibrerna på samma sida ahckelstammen, dvs bakåt, sen lägg varje varv framför det andra. Då kommer hacklet att peka bakåt.
          Fish On!

Kommentera

Övning ger färdighet, det tog mig åtskilliga flugor innan jag lyckades binda dem sparsamt dressade och få till hyffsade hackel.

Kul med lite flugbindare här också

Lycka till med bindandet!
            http://drmussla.mine.nu

Kommentera

Köp fjädrar med mjuka fibrer. Det gör hälften. Fäst i toppen, fäst den så att fibrerna ligger åt rätt håll (baksidan bakåt) Dubbla hacklena undertiden som du lindar frammåt. Linda inte många varv.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av andreas@ramtveten.se, 2024-08-08, 15:34
              1 svar
              155 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg .art
              av .art

Arbetar...
              X