Finns intresse hos flugbindare? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Finns intresse hos flugbindare?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Finns intresse hos flugbindare?

Hej.

Första gången jag lägger mig i flugbindardelen.

Tänkte bara kolla här om det finns intresse för vaktelfjädrar för flugbindare?

Vi föder upp vaktlar och slaktar relativt kontinuerligt och funderar då på om intresse finns för mer än ägg och kött.
    blir ju en del fjädrar också .

Click image for larger version

Name:	Vaktelvingar_Small.jpg
Views:	1
Size:	280,8 KB
ID:	1858186

Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    Hej.

Första gången jag lägger mig i flugbindardelen.

Tänkte bara kolla här om det finns intresse för vaktelfjädrar för flugbindare?

Vi föder upp vaktlar och slaktar relativt kontinuerligt och funderar då på om intresse finns för mer än ägg och kött.
    blir ju en del fjädrar också .

[ATTACH=CONFIG]101753[/ATTACH]
    Som jag har fattat det är alla kommersiella flugbindningsprodukter gjorda av päls eller fjäder behandlade mot ohyra. Jag skulle iaf inte ta risken att få in ngt bland grejorna som åt på dem. Det finns tex fjäderparasiter.
    Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Kommentera

Låter spännande. vet att det finns fjäderparasiter men dom visar sig redan på levande djur , och då borde man se det vid slakt.
      Men visst , är väl aldrig fel att vara försiktig.

Kommentera

Å andra sidan kan man lägga sådana skinn i en plast påse i frysen ett dygn eller 2. Ta sedan ut påsen ett par timmar så att ev. ägg kläcks och så in i frysen ett tag till. Har aldrig hänt att köpt material har blivit smittat för mig i alla fall.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
          Å andra sidan kan man lägga sådana skinn i en plast påse i frysen ett dygn eller 2. Ta sedan ut påsen ett par timmar så att ev. ägg kläcks och så in i frysen ett tag till. Har aldrig hänt att köpt material har blivit smittat för mig i alla fall.
          Så gjorde jag också när jag fick material från jägare eller något påkört djur. Fick aldrig några problem.Tinade påsen i 1-2 dygn mellan infrysningarna.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av andreas@ramtveten.se, 2024-08-08, 15:34
          1 svar
          160 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg .art
          av .art

Arbetar...