Hej alla. Har nyligen införskaffat mig ett bindstäd för att kunna binda lättare flugor att ha till laxfisket i älven. Problemet är att det inte går allt för bra. Bindtråden går bara av för mig hela tiden. Hinner kanske lina 10 varv sedan går tråden av. Jag har inte spec hårt tryck på rullen. Vad gör jag för fel?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bindtråden går av för mig?!
Collapse
X
-
rekommenderar starkt att köpa en ny, gärna en med keramiskt rör som tråden går igenom.
Har en likadan som den, fick den i kitet man köpte för några år sedan. I min hade blivit en liten "reva" i ytfinishen vid mynningen där tråden kommer ut som kapade tråden hela tiden. Idag använder jag den till koppartråd som jag rullat på en tom trådrulle som jag använder till vissa förtyngda flugorFLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös
Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/
Kommentera
-
Okej, tack så mycket för svaren. Blir till att åka och byta imorgon då. Trist att jag frågade om det behövdes en med keramik och fick svaret "nej". Haha..
Passar på att ställa ytterligare frågor nu när jag ändå är igång. Städet jag köpte var ett Regent, duger det? Ska som sagt bara binda större simplare laxflugor.
Har även en fråga rörande en del på städet. Det sitter en metallfjäder på ovansidan av själva "nypan", vad är den till för?
Stort tack åter igen!!Senast ändrad av Markushej123; 2015-03-06, 00:05.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av andreas@ramtveten.se, 2024-08-08, 15:34
|
1 svar
136 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av .art