Krokar i #16, 18 samt 20 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Krokar i #16, 18 samt 20

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Har kikat på en så faktiskt. Är det bra att ha? eller klarar man sig utan det?

Kommentera

Visst klarar man sig utan en sådan lampa. Men när du sitter och pillar med små flugorna så är du glad att du har en. Dessutom, så gör det ringformade lysröret runt förstoringsglaset att det blir minimalt med skuggor runt och på flugan.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

En sån lampa är riktigt bra att ha vid pilleriarbete. Man uppskattar den dessutom mer när man blir äldre.

Kommentera

Synd att loppisarna är begränsade här då
          Får istället bli en tripp till Jula alt Biltema nästa månad då. Om det inte blir haröron, mer dubbing, fasanfjädrar, älghår m.m istället. För vad ska jag till lampa till om jag inte har material att binda med

Kommentera

Mistpool har ju det mesta till flugbindning. Just hjorthår kan vara lite knepigt, väldigt skiftande kvalité och bra kvalité är ett måste om man ska bli nöjd med flugorna.
            Från mistpool har jag bara fått superfina bitar så det kan jag verkligen rekommendera att du köper där när du ändå handlar krok. 😊
            [FONT="Arial Black"]Förstår mej inte på sport där det inte nappar..[/FONT]

Kommentera

Har upptäckt att jag har svårt att få dubbing att fästa på tråden. Kör fly rite. Är vaxet de säljer där bra också?

Kommentera

Ursprungligen postat av Sverker Visa inlägg
                Har upptäckt att jag har svårt att få dubbing att fästa på tråden. Kör fly rite. Är vaxet de säljer där bra också?
                Om du menar vax stiftet? Har ingen egen erfarenhet av just det stiftet. Har ett annat märke. Men det hos Mistpool är ju Hareline, och de gör sällan dåliga grejor. Eftersom Fly Rite är syntet dubbing, så ska du ta "High tack" = Extra klibbigt versionen. Vill man ha RIKTIGT klibbigt vax? Då ska man ta Veniards flytande. Men då är det risk för att du får håriga fingrar

Det är lättare att få en mer hållbar dubbing och mer lätt spunnen dessutom om du skaffar en billig dubbing snurra. http://www.youtube.com/watch?v=mWXJK1bUjMo

Tänk bara på att hålla koll på öglan närmast snurran, så att den inte tvinnas ihop helt där. Då kan det bli knepigt att lossa snurran sedan.
                Senast ändrad av Jock Scott; 2014-09-29, 10:06.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sverker Visa inlägg
                  Synd att loppisarna är begränsade här då
                  Får istället bli en tripp till Jula alt Biltema nästa månad då. Om det inte blir haröron, mer dubbing, fasanfjädrar, älghår m.m istället. För vad ska jag till lampa till om jag inte har material att binda med

He, he, he! Nä, det är ju rätt meningslöst det har du ju rätt i. Men du kan ju alltid önska dig en sådan i julklapp.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
                    Om du menar vax stiftet? Har ingen egen erfarenhet av just det stiftet. Har ett annat märke. Men det hos Mistpool är ju Hareline, och de gör sällan dåliga grejor. Eftersom Fly Rite är syntet dubbing, så ska du ta "High tack" = Extra klibbigt versionen. Vill man ha RIKTIGT klibbigt vax? Då ska man ta Veniards flytande. Men då är det risk för att du får håriga fingrar

Det är lättare att få en mer hållbar dubbing och mer lätt spunnen dessutom om du skaffar en billig dubbing snurra. http://www.youtube.com/watch?v=mWXJK1bUjMo

Tänk bara på att hålla koll på öglan närmast snurran, så att den inte tvinnas ihop helt där. Då kan det bli knepigt att lossa snurran sedan.
                    En sån har jag faktiskt redan Har tom en hackelmätare. Har väl inte riktigt satt mig in hur jag ska använda den. Men efter att ha kikat på den här så verkar det ju inte så svårt.

Tänkte att det var mer hardcore att göra det utan hjälpmedel
                    Men då föredrar jag nog att dubbingen blir bar istället...

Kommentera

Sen har du ju helt rätt.. och till jul hoppas jag väl att jag har samlat på mig haröron, fasanfjädrar, älghår, tuppnackar m.m.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av andreas@ramtveten.se, 2024-08-08, 15:34
                      1 svar
                      151 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg .art
                      av .art

Arbetar...
                      X