Är detta kit något att ha? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Är detta kit något att ha?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Är detta kit något att ha?

    Nu när det lider mot vinter och kallt och tråkig is (inte störta fanet av isfiske direkt nej...) så är jag nyfiken på en ny hobby som jag funderat på ett tag nu sen jag shoppade mitt kära Loop, flugbindning ja...

    Men vill gärna höra med er experter innan jag shoppar mig något startkit och hoppas någon kan hjälpa mig genom att skriva yay eller nej;
    Är detta någe vidare till kit eller är det bara att kasta pengarna i sjön?

    Lev livet och lev det nu!

    Kika gärna in på min blogg där jag bland annat berättar om jakten på de glada bestarna!

  • #2
    Svårt att säga. Du kommer att få ett bättre svar av en viss Jock.
    Det är ju väldigt mycket saker med men mycket tycker jag är onödigt för en nybörjare.
    Beror helt och hållet på vilken kvalitet nackarna har.
    Det är hur som helst en väldigt komplett sats.
    Någon bra tuppnacke att komlettera med så har du bra med grejor.
    A bad days fishing is better than a good day at work.

    http://tenkarasverige.blogspot.com/

    http://www.salmosalarfishing.se

    Kommentera


    • #3
      Tror det var den satsen jag köpte åt min son.
      Nackarna har ingen direkt torrfluge kvalitet.
      Men den är ganska komplett om man vill testa att binda många olika typer av flugor.
      Boken som följer med är bra men lite tråkig.
      Lennart Berqvist var med och skrev den så det är många mönster i den som senare kom med i den bästa flugbindningsboken genom tiderna.
      Flugbindning på mitt sätt.

      Kommentera


      • #4